CONFLICTE EN UN CENTRE D'ESTRANGERS
Els interns del CIE d'Aluche interrompen la vaga de fam
Els immigrants esperen que aquest dilluns un jutge els visiti i puguin parlar-hi

dcaminal36001537 madrid 22 10 2016 concentraci n en el cie de aluche en a161022142502 /
Els interns del Centre d'Internament d'Estrangers (CIE) d'Aluche, a MadridMadrid, han interromput la vaga de fam que van començar fa dos dies a l'espera que aquest dilluns puguin parlar amb un jutge.
Fonts policials han confirmat que dissabte tots els interns van sopar i que aquest matí han esmorzat i dinat en un clima de normalitat, sense incidents, que és la tònica al centre des de la vigília.
L'ONG Sos Racisme ha relatat que els interns del CIE han suspès fins dimarts la seva vaga de fam després que el cap de seguretat els assegurés que demà, dilluns, tindran accés a parlar amb un jutge.
Segons ha precisat una portaveu de l'ONG, només un dels interns participants en la protesta "es trobava malament" com a conseqüència del temps transcorregut sense ingerir aliments.
AMOTINATS AL TERRAT
Dimarts a la nit, uns quaranta interns del CIE d'Aluche es van amotinar al terrat de l'edifici en una protesta que va acabar de forma voluntària l'endemà després de negociacions que van mantenir amb la policia.
Notícies relacionadesDiverses organitzacions van informar que alguns interns van denunciar maltractaments i actituds degradants per part de la policia una vegada acabat el motí, tant a persones que van participar-hi com a altres interns que no s'havien sumat a la protesta.
Sos Racisme, ha dit la portaveu, està "pendent" de forma ininterrompuda "del que pugui passar" amb les persones ingressades al CIE i "preocupada pel fet que els interns puguin ser expulsats d'Espanya sense que s'investiguin abans els fets" que van tenir lloc la setmana passada.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"