DRAMA A SARAGOSSA

La residència incendiada no tenia l'informe favorable condicionat d'obertura des del 2012

El centre no havia solucionat deficiències de manteniment i higiene sanitàries

1
Es llegeix en minuts

El Govern d'Aragó va retirar el setembre del 2012 l'informe favorable condicionat d'obertura a la residència Santa Fe de Saragossa,incendiada dissabte passat, perquè no havia solucionat les deficiènciesdeficiències de manteniment i higiènic sanitàries advertides en una inspecció realitzada el 2011.

La consellera de Ciutadania del Govern d'Aragó, María Victoria Broto, ha explicat avui als mitjans de comunicació que la realitat és que existeix un informe que diu que l'obertura que es va autoritzar, "deixa d'autoritzar-se" i que la residència privada, oberta el juliol de 1997, "no ha complert", si bé ha afegit que no es podia haver tancat perquè s'havia de seguir un procés administratiu.

Broto s'ha reunit aquest dilluns amb el conseller de Sanitat, Sebastián Celaya, per analitzar la situació de la residència sinistrada després de l'incendi que va produir la mort de 8 persones i ferides a 12.

LA SOSPITOSA, SOTA OBSERVACIÓ

Per una altra part, la sospitosa d'haver provocat l'incendi està sota observació psiquiàtrica per la seva malaltia anterior, ha explicat el conseller de Sanitat del Govern d'Aragó, Sebastián Celaya.

La dona que presumptament va originar l'incendi al cremar un matalàs d'una habitació buida de la residència va ser una de les 12 persones, inclosa la cuidadora, que van resultar ferides en el sinistre i una de les quatre traslladades a l'hospital Royo Villanova de Saragossa.

Encara que va ser donada d'alta mèdica en relació amb l'incendi perquè no tenia "gran afectació", ha explicat  Celaya als mitjans de comunicació, "sí que van considerar els facultatius que convenia que fos vista pels serveis de psiquiatria perquè, segons sembla, tenia antecedents", en el sentit que prèviament havia requerit aquest tipus d'atenció.

Notícies relacionades

Celaya, que ha comparegut davant els periodistes amb la titular de Ciutadania del Govern d'Aragó, María Victoria Broto, per informar sobre la situació dels ferits i de la mateixa residència, ha demanat "cautela" sobre el tractament informatiu d'aquest assumpte.

En aquest sentit, ha incidit que "si ha sigut ella" l'autora de l'incendi o no ho haurà de determinar la investigació ja que no es pot "llançar l'opinió pública sobre aquesta persona" si, com s'indica, era una persona "malalta".