SENTÈNCIA AL CANADÀ
Un jutge del Quebec condemna tres tabaqueres a indemnitzar fumadors
Imperial Tobacco, Rothmans, Benson & Hedges i JTI-MacDonald hauran de pagar 11.000 milions d'euros per danys físics i morals
Un jutge del Tribunal Suprem del Quebec (Canadà) ha ordenat a tres companyies de tabac pagar 15.000 milions de dòlars canadencs (uns 11.100 milions d'euros) a fumadors de la província del Quebec. Les companyies Imperial Tobacco, Rothmans, Benson & Hedges i JTI-MacDonald hauran de pagar aquesta xifra per danys físics i morals, segons ha decidit el magistrat Brian Riordan.
El judici contra les tres tabaqueres va començar el 2012 després que dos fumadors presentessin el 1998 de forma independent demandes contra el sector en nom d'uns dos milions de fumadors del Quebec. El 2005, el Tribunal Suprem del Quebec va ordenar unificar les dues demandes populars en un sol cas, i això el va convertir en el cas civil més gran en la història del Canadà.
Segons els demandants, durant dècades les empreses van amagar als consumidors les conseqüències del tabaquisme i, tot i tenir prova científica sobre la seva toxicitat, les seves campanyes publicitàries van treure importància als efectes del tabac.
Notícies relacionadesLes tres companyies de tabac ja han anunciat, poc després de conèixer-se la decisió judicial, que recorreran la sentència. Una de les companyies, JTI-MacDonald, ha assenyalat en un comunicat que els canadencs coneixien des de fa dècades els perills del tabac, circumstància reforçada pels "avisos impresos des de fa més de 40 anys en cada paquet de cigarrets".
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Requeriment de la UE Hisenda té pendent que milers d’autònoms puguin facturar sense IVA
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Rosalía plora en escoltar l’Escolania de Montserrat cantar el Virolai
- Infraestructures El Govern estudiarà restringir l’accés a Montserrat amb previsions de pluges torrencials
- Ple del Parlament El Govern de Salvador Illa estudia la prohibició de la compra especulativa d’habitatge
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»
- Violència política Junts denunciarà per delicte d’odi el vídeo generat per IA de Sílvia Orriols trepitjant el cadàver de Puigdemont