Nova denúncia per insults als catalans
L'associació Drets porta davant la fiscalia un programa d'una tele digital
L'associació d'advocats catalanistes Drets va presentar ahir davant la Fiscalia de Barcelona una nova denúncia per insults als catalans com a col·lectiu, en aquesta ocasió d'un programa de televisió de la web Alerta Digital, els dies 12 i 19 de març, en què es comentava la pròxima final de la Copa del Rei de futbol i els possibles xiulets al Rei i a l'himne d'Espanya. El tema, recurrent en diverses tertúlies futbolístiques de ràdio i televisió, va derivar en uns comentaris del presentador i un dels convidats contra bascos i catalans en què se'ls considerava «porcs» i «rates separatistes», segons la denúncia.
Drets acusa el presentador del programa, Armando Robles, d'un delicte d'«odi contra les persones i els grups per motius d'ideologia» per preguntar al tertulià Gerard Bellalta: «¿On posem els 70.000 porcs bascos i catalans que aniran a la final de la Copa del Rei a degradar símbols de la nostra nació? ¿On els tirem? Jo els tiraria al mar, encara que no sé si hi cabran tots». Bellalta, fundador de la secció catalana del partit d'extrema dreta Soluciona, contesta: «Separatistes, separates. Són rates separatistes». I parlant del públic que assistirà al partit, Robles afirma: «A aquests 70.000 porcs els enviaria a un d'aquests països de l'Ebola perquè facin turisme sanitari».
MULTA D'ANTIVIOLÈNCIA / Els insults a bascos i catalans, recull la denúncia, es repeteixen en el programa següent, penjat a la web el 19 de març, amb acusacions de «porcs», «canalles» i «terroristes». La Comissió Antiviolència, dependent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, amb data del 18 de març, ja va qualificar els fets de «molt greus» i els va imposar una multa de 60.001 euros al programa i al presentador, a la vegada que qualificava el seu comportament de «conducta antijurídica».
El grup d'advocats Drets considera els fets una «nova mostra de catalanofòbia» i afirma que amb aquesta nova denúncia la seva intenció és obrir la via penal per castigar aquestes conductes, al marge de la via administrativa.
L'entitat ja va denunciar l'octubre passat un centenar de tuits anticatalans a propòsit d'un altre partit de futbol que va guanyar el FC Barcelona. El fiscal de Barcelona, després d'identificar diversos autors, demana a les fiscalies de les seves respectives províncies que continuïn les accions judicials contra ells.
Notícies relacionadesLa fiscalia també ha obert investigació sobre el cas de diversos tuits del mateix to a propòsit de l'accident de Germanwings, que també va denunciar Drets. Dies més tard, es va detenir una persona a Múrcia acusada de llançar acusacions xenòfobes a Twitter.
El fiscal ha demanat que s'iniciï una comissió rogatòria per demanar a la companyia nord-americana la identitat d'altres tuiters que no s'identifiquen amb el seu nom real per iniciar accions contra ells.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
