BUSQUEN 'TRENDING TOPIC'

Campanya perquè la paella tingui la seva emoticona a Whatsapp

L'humorista valencià Eugeni Alemany i l'empresa Arroz La Fallera, impulsors de la idea, confien en la força de Twitter perquè s'aprovi la seva idea

L’emoticona de la paella.

L’emoticona de la paella. / TWITTER

2
Es llegeix en minuts

L'humorista valencià Eugeni Alemany i l'empresa Arroz La Fallera han emplaçat a recolzar a Twitter que la tradicional paella tingui la seva emoticona a WhatsApp per la qual cosa emplacen a utilitzar massivament el 'hashtag' #PaellaEmoji aquest dimecres, perquè es converteixi en 'trending topic' nacional i s'aprovi finalment la idea.

La companyia arrossaire amb seu a Silla premiarà el tuit més retuitejat amb un viatge a San Francisco. En aquest sentit, els promotors de la iniciativa apunten que Unicode "només aprova uns 50 emojis a l'any" i la paella "competeix contra milers de propostes".

Un suport massiu al 'hashtag' i a la imatge és la "clau" que Alemany i la companyia valenciana asseguren haver descobert per aconseguir l'emoticona, després del seu viatge a San Francisco (EUA) del mes de febrer passat, en què van realitzar la "petició formal" i van parlar amb els "màxims responsables" de Whastapp per a Espanya i Unicode, el consorci format per Apple, Google, Microsoft, IBM i Adobe, entre altres, encarregat d'aprovar les noves icones.

Durant la seva estada, el còmic i la marca valenciana d'arròs no van obtenir l'aprovació definitiva per a l'emoji de la Paella, tot i que asseguren que han descobert "la via per aconseguir que un plat tan internacional i divers tingui representació en aquesta aplicació de missatgeria instantània tan popular".

Per això, insten a demostrar una "alta freqüència" d'ús del 'hashtag' i la imatge de #PaellaEmoji. "Només s'aproven uns 50 emojis a l'any i la Paella competeix contra milers de propostes. Per això hem de mostrar a través de les xarxes socials que forma part de les nostres vides", ha destacat Anabel Ballester d'Arroz La Fallera.

#PAELLAEMOJI PARTY

Per aconseguir-ho, Eugeni Alemany i La Fallera celebraran la #PaellaEmoji Party aquest dimecres fins a les 24.00 hores. Es tracta d'un "festa" a través de Twitter en què, a través de les raons que donin els usuaris de per què volen el #PaellaEmoji, "s'aconsegueixi ser Trending Topic Nacional".

"L'objectiu és fer veure a Unicode, i al món sencer, que a Espanya en general, i al País Valencià en particular, necessitem l'emoji de la Paella. Perquè no és just que un dels plats més coneguts als cinc continents, icona de la gastronomia espanyola i un pilar fonamental de la cultura valenciana no estigui a Whastapp", ha apuntat Anabel Ballester.

Per "estimular" la participació en aquesta iniciativa, el tuit més retuitejat i compartit es premiarà amb un viatge a San Francisco amb les despeses pagades per repetir l'experiència viscuda al febrer. Unicode és qui decideix quins emojis s'inclouen en el teclat dels dispositius electrònics.

NAIXEMENT D'UN EMOJI

Notícies relacionades

El comitè es reuneix dues vegades a l'any i les propostes acceptades es publiquen a mitjans d'estiu o al febrer. Una vegada aprovat un emoji, es redissenya per adaptar-lo a les necessitats tècniques i tots els sistemes operatius s'han d'actualitzar per poder-lo utilitzar. Per això adverteixen que des de la validació fins al seu ús "poden passar uns quants mesos".

La campanya a favor de l''emoji' de la Paella va començar al desembre amb motiu de la II Edició d'Entrega de Distintius Wikipaella, associació sense ànim de lucre amb la qual col·labora La Fallera. El còmic valencià Eugeni Alemany va presentar la gala d'aquesta II edició.

Temes:

Emoticones