CONFINAMENT OBLIGATORI
Una explosió en una empresa química causa dos ferits i un núvol tòxic a Igualada
La Generalitat activa el pla d'alerta Plaseqta, encara que no es coneixen els efectes dels gasos en la població
Una explosió de productes tòxics a l'exterior d'una empresa química situada al polígon Les Comes d'Igualada ha causat aquest matí dos ferits lleus i l'activació del Plaseqta davant l'aparició d'una "núvol tòxic" que ha portat a recomanar el confinament de les persones a Igualada i Òdena (què s'ha de fer en cas de confinament).
11.19 h. El confinament afecta unes 40.000 persones.
11.15 h. El nombre de ferits per l'accident d'Igualada és d'almenys tres persones.
11.10 h. Desobediència civil. Ciutadans d'Igualada informen que la població no està obeint el consell de confinament emès per Emergències.
11.05h. Les sortides 555 i 554 de la A-2 estan tallades.
11.10h. Confirmats els productes tòxics emesos a l'atmosfera.
@bomberscat CONFIRMA PRODUCTES SÓN àcid nítric i clorur fèrric ORDRE CONFINAMENT #IGUALADA #SANTAMARGARIDADEMONTBUI #ODENA #VILANOVADELCAMÍ
— Protecció civil (@emergenciescat) 12 de febrero de 2015
11.05h. El confinament dels veïns afecta els municipis d'Igualada, Òdena, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbuí
11.00h. Protecció Civil ha assenyalat que els vehicles no són el lloc adequat per confinar-se, i ha instat els veïns a tancar-se a casa amb les finestres, portes i elements de ventilació tancats.
10.55h. Carreteres tallades. L'accés a la carretera del polígon i la sortida de l'autovia A-2 a Igualada amb sentit Lleida.
10.45h. La Generalitat aconsella que no es vagi a buscar els nens al col·legi a la zona de confinament obligat pel núvol tòxic.
NO ANEU A BUSCAR ELS NENS A ESCOLA A ZONA CONFINAMENT. ESCOLA ELS CONFINA #IGUALADA #SANTAMARGARIDADEMONTBUI #ODENA #VILANOVADELCAMÍ
— Protecció civil (@emergenciescat) 12 de febrero de 2015
10.20 h. El núvol ha sigut un verdader bolet.
Notícies relacionades10.00 h. Els Bombers de la Generalitat han informat que el succés s'ha produït a l'exterior de l'empresa Simar, quan es feien operacions de càrrega i descàrrega de productes químics, i que per causes desconegudes s'ha produït una barreja de diversos d'ells que han donat lloc a una explosió i a un "núvol tòxic".
A causa d'aquesta explosió, han resultat ferides de caràcter lleu dues persones, que han sigut traslladades pel Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) a un hospital. Protecció Civil de la Generalitat ha activat el Pla d'emergències químiques de Catalunya --Plaseqta-- i ha recomanat el confinament de la població d'Igualada i Òdena, on viuen unes 40.000 persones. Onze dotacions dels Bombers de la Generalitat s'ha desplaçat al lloc.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- La Generalitat alleugereix les restriccions d’accés a la zona de la pesta porcina
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
