BLUE MONDAY
Una fórmula matemàtica assegura que avui és el dia més trist de l'any
Els experts es basen en variables com que s'ha acabat el Nadal, fa fred, poc sol i estem en plena pujada de gener
Aquest dilluns, 19 de gener, és el Blue Monday, el dia més trist de l'any, segons una fórmula matemàtica que té en compte variables com que s'ha acabat el Nadal, que ha arribat el fred i que la pujada de gener es pot allargar fins ben entrat febrer.
Segons recorda Eltiempo.es, el Blue Monday es va identificar per primera vegada el 2005, segons una fórmula ideada per l'investigador de la Universitat de Cardiff i expert en motivació Cliff Arnal, que va arribar a aquesta conclusió després d'estudiar les variables del clima, la seva escassa liquiditat per pagar alguns deutes i la seva decepció per haver incomplert els propòsits del nou any.
Davant l'arribada d'aquest dia, el col·laborador meteorològic d'Eltiempo.es, Mario Picazo, ha declarat: "Encara que vivim en un dels països amb més hores de sol a l'any i anem sumant minuts de llum al dia, encara tenim al davant llargues nits i moltes setmanes de vent, fred, pluja i neu que segur que afectaran l'estat anímic de més d'un".
Per la seva banda, la psicòloga de l'esport i de la salut Patricia Ramírez ha indicat que "emocions com la tristesa i l'ansietat sorgeixen quan les persones es troben davant una amenaça", com per exemple afrontar el pagament de les compres fetes amb targetes de crèdit, o "en desequilibri".
HIVERN, FRED I RUTINA
Notícies relacionadesSegos la seva opinió, "si una persona dirigeix el seu focus d'atenció a tot el que queda (hivern, fred, inici de la rutina, tornar a la feina, dormir menys, més responsabilitats) i no té en compte tot el que suma (ser afortunat per treballar, tenir capacitat econòmica per respondre a la despesa de la targeta, tenir calefacció per vèncer el fred, retrobar-te amb companys de feina amb qui compartir els moments viscuts a les vacances), és normal que estigui trista".
"Si donem més valor al que ens falta que al que tenim, ens sentim malament. El valor, el que apreciem, allò de què parlem i compartim amb els altres, és una elecció. Tu decideixes si sumes o restes", ha afegit la psicòloga.
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- Digues adeu a la tosca de la dutxa amb aquests senzills remeis casolans
- Nova data Bad Gyal farà un tercer concert al Palau Sant Jordi de Barcelona
- La indústria de la longevitat Les teràpies cel·lulars antienvelliment desembarquen a Espanya amb tractaments de fins a 10.000 euros
- AJUDA DEL GOVERN ¿Com es poden demanar les ajudes de 10.000 euros al mes per a pacients amb ELA en fase avançada?
- Hàbits culturals Els catalans amb subscripció a plataformes digitals es disparen en tres anys fins al 78%