canvi d'hàbits

La despesa mitjana a internet per al sorteig del Nen ha arribat als 45 euros

Bona part de les compres es fan el mateix dia del sorteig de Nadal

2
Es llegeix en minuts

La despesa mitjana per persona a internet per al sorteig de la Loteria del Nen ha estat de 45 euros, dos euros menys que el que es va gastar l'any passat, segons dades recollides per Ventura24.es. Aquesta xifra significa que en el sorteig de l'any passat els compradors de loteria van adquirir al voltant de dos dècims i alguna participació.

"Tot i que la despesa s'ha mantingut els dos últims anys, aquest any estem veient com les vendes estan augmentant, igual que ha passat amb la Loteria de Nadal", ha afirmat Aitor Cañada, responsable de Ventura24.es. Cañada ha reiterat que aquest augment es deu al fet que la compra per internet de loteria "cada vegada està més arrelada" entre els espanyols i que molts compradors acostumen a reinvertir el que han guanyat de la Loteria de Nadal en el Nen.

D'acord amb les dades recollides, els homes són els que més vegades compren i també els que més gasten. Així, a internet, el 71% dels compradors van ser homes, davant del 29% de dones, mentre que en el sorteig del Nen del 2014 van invertir 48 euros de mitjana, pels 42 euros que van gastar les dones.

Pel que fa al rang d'edat, més de la meitat de les persones que van comprar loteria tenien entre 30 i 49 anys, encara que aquest grup majoritari no és el que més gasta (44 euros). En aquest sentit, les persones més grans de 75 anys són les que més dècims van comprar a internet i van gastar 54 euros de mitjana, seguits de prop, amb 53 euros, per la franja d'edat entre 60 i 75 anys.

MENYS COMPRES A CATALUNYA

Madrid i Catalunya són les comunitats autònomes que més compres registren en Loteria del Nen a internet. No obstant, comparant les dades del 2014 i el 2013, les compres a Madrid han pujat lleugerament mentre que les de Catalunya s'han reduït. Les segueixen a certa distància Andalusia, el País Valencià i les Canàries. Els llocs on menys vendes es van registrar van ser Melilla, Ceuta i la Rioja.

Pel que fa a despesa mitjana, Aragó i Extremadura empaten amb 53 euros com les comunitats autònomes que més diners van gastar en Loteria del Nen. En segon lloc, igualen una despesa mitjana de 50 euros Galícia, Ceuta i Navarra, i en tercer lloc, Castella i Lleó així com la regió de Múrcia, amb 48 euros de despesa mitjana.

Notícies relacionades

A l'altra banda de la taula, la Ciutat Autònoma de Melilla (40 euros) és la que menys va gastar el 2014 en loteria del Nen. La segueixen les Balears, amb 43 euros, i Andalusia, Astúries, Cantàbria i la Comunitat de Madrid, amb una despesa mitjana de 44 euros.

ESPERA A L'ÚLTIM MOMENT

Les dades de Ventura24.es reflecteixen que els espanyols segueixen esperant a l'últim moment per comprar els seus dècims per internet. No obstant, s'observa que hi ha una tendència a comprar Loteria del Nen el mateix dia del sorteig de Nadal així com el 23 i el 24 de desembre. Posteriorment, tornen a pujar les vendes per Cap d'Any i a partir del 2 de gener es reactiven les vendes, fins que la vigília del sorteig del Nen és quan es dupliquen.