OPERACIÓ DE LA GUÀRDIA CIVIL
Almenys 16 detinguts per enaltir el terrorisme a les xarxes socials
Els arrestos formen part d'una segona fase de l'operació Aranya del mes d'abril passat
Setze persones, una d'elles menor, han estat detingudes en les últimes hores en sis comunitats autònomes en una operació de la Guàrdia Civil contra l'enaltiment del terrorisme a internet i les xarxes socials, segons ha informat el Ministeri de l'Interior. Els arrestos, que han tingut lloc a Euskadi, Navarra, Madrid, Catalunya, Castella i Lleó i Castella-la Manxa, corresponen a una segona fase de l'operació Aranya, que continua oberta. A la primera part hi va haver 21 detinguts.
En els comentaris apareguts a les xarxes pels detinguts es demana a ETA, segons Interior, que torni a cometre atemptats i es fan referències humiliants als danys físics soferts per les víctimes del terrorisme. Els missatges també fan apologia d'Al-Qaida o del GRAPO. L'operació, dirigida i coordinada pel jutjat central d'instrucció número 3 i la Fiscalia de l'Audiència Nacional, continua oberta i no es descarten nous arrestos.
Notícies relacionadesEl ministeri ressalta la "incessant" col·laboració ciutadana, principalment a través del portal d'internet Col·labora de la Guàrdia Civil i dels perfils oficials en xarxes socials de l'institut armat.
Entre els comentaris figura un insult al regidor del PP d'Ermua (Biscaia) assassinat per ETA Miguel Ángel Blanco: "Algú que recolza la tortura no mereix un mínim de respecte, Miguel Ángel Blanco fill de puta". Un altre amenaça el president del Govern, Mariano Rajoy, i l'exlíder del PSOE Alfredo Pérez Rubalcaba: "Una bomba al cotxe oficial de Rajoy i una altra al de Rubalcaba".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Barcelona, protagonista Scopely reafirma la seva aposta per BCN amb un ‘hub’ de 13,5 milions
- Club d’estil Núria Marín: "Per ser bona reina es necessita alguna cosa més que saber què és babord i estribord"
- Censura La Xina, a la caça de l’erotisme LGTBI
- CRÍTICA La veu de Portishead, una llum sobrenatural
- Novetat editorial Un llibre repassa la crònica negra amb el verí com a arma letal