preservar la ciutat
París proposa 'selfies' per acabar amb els 'candaus de l'amor'
Aquesta iniciativa pretén frenar els problemes estructurals d'alguns ponts de la capital francesa
Els autoretrats es poden publicar en una pàgina web o compartir a Twitter amb l'etiqueta #lovewithoutlocks

El Pont de les Arts de París, ple de candaus, el mes de juny passat /
L'Ajuntament de París ha posat aquest dilluns en marxa una iniciativa per substituir per 'selfies' els 'candaus de l'amor' que els turistes col·loquen als ponts i que en més d'una ocasió han amenaçat amb el pes la seva estructura.
Els autoretrats es poden publicar a la pàgina web 'lovewithoutlocks.fr' o a la xarxa social Twitter amb l'etiqueta #lovewithoutlocks, en què s'ha deixat clar als usuaris que els ponts parisencs "no poden resistir tant amor".
Per contribuir a la seva difusió, uns adhesius en aquests ponts animen des d'aquest dilluns les parelles a fer-se una foto per immortalitzar el seu amor a internet i instaurar així un nou costum que, en les seves primeres hores, ha comptat amb la complicitat de desenes de persones.
El pont de les Arts, que travessa el Sena per unir el Museu del Louvre i l'Acadèmia Francesa, amb 155 metres d'entaulat de fusta, és el més conegut dels que fins ara suportaven el pes dels candaus, però el de l'Arquebisbat o la passarel·la Léopold-Sedar-Senghor també acostumen a estar envaïts de candaus.
Cada cert temps, l'alcaldia es veu obligada a retirar els candaus per no posar en perill l'estabilitat de l'estructura, per on passen cada dia milers de transeünts.
No se sap exactament a què es deu aquesta moda, que sembla venir de l'Europa de l'est i que a París va fer acte de presència a partir del 2008. La publicació de 'Tinc ganes de tu', novel·la rosa de l'italià Federico Moccia en què els personatges col·locaven un candau al pont Milvio de Roma, va intensificar una moda que no ha parat des d'aleshores.
Notícies relacionadesEl creador de la proposta de substituir-los per fotos ha estat el regidor de Cultura, Bruno Julliard, que després del despreniment al juny de 2,4 metres de barana del pont de les Arts a causa del pes dels candaus va rebre l'encàrrec de l'alcaldessa, Anne Hidalgo, de trobar solució a aquest problema.
Però la proposta de les autoritats locals, segons avancen els mitjans francesos, va més enllà i estudia a llarg termini poder canviar les actuals baranes per instal·lacions que no permetin penjar-hi candaus.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escalada Bany de masses per a Alberto Ginés anant cap a la final mundial
- Clàudia Pina hi posa l’art
- Hisenda va maniobrar per evitar la imputació del PP en el cas Bárcenas després d’informar-ne Montoro
- L’exministre va rebre informació confidencial sobre la jutge del cas dels eros a Andalusia
- El correu de la cúpula d’Hisenda a l’exministre del PP mesos abans de la detenció de Rato