El diari d'una societat oberta
Des de la seva fundació ara fa 35 anys, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA atresora el mèrit d'haver convertit els seus trets distintius en la clau del seu èxit. De la innovació dels seus formats a l'arrelament de la seva pionera edició en català, aquestes senyes d'identitat ens parlen d'una vocació d'obertura que, ja present en l'impuls editorial d'Antonio Asensio, s'ha enriquit amb el temps fins a fer d'EL PERIÓDICO el que és avui: una referència tant de la premsa catalana com de la premsa nacional.
Al llarg de més de tres dècades, efectivament, una generació de lectors ha trobat en el diari del Grup Zeta un equip de professionals convençuts de la dimensió de servei públic de la informació i l'opinió de qualitat. Aquest compromís coneix ara el seu vessant més dramàtic amb el segrest a Síria de Marc Marginedas, gran corresponsal de guerra, la situació del qual mereix tota l'atenció del Govern.
Notícies relacionadesNascut en el mateix moment que la Constitució del 1978, EL PERIÓDICO DE CATALUNYA és exponent de la influència de la premsa a l'hora de consolidar els valors d'una societat oberta, plural i tolerant, com és la de Catalunya i la del conjunt d'Espanya. No en va, aquest diari barceloní ha nodrit de continguts no pocs rotatius germans al llarg del país, ha portat al paper la naturalitat amb què es viu al carrer la riquesa del bilingüisme i ha aconseguit, des de la seva profunda catalanitat, convertir-se en un mitjà de projecció nacional.
Per tot això,voldria felicitar els lectors d'EL PERIÓDICO, el seu director, Enric Hernàndez, i el seu editor, Antonio Asensio Mosbah, en la celebració del seu aniversari i enviar-los els meus millors desitjos de cara al futur.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
