SOCIAL MEDIA WEEK BARCELONA
Francisco Polo: "Internet és l'eina per solucionar els problemes de la humanitat"
El director a Espanya de Change.org insisteix que qualsevol persona és capaç de canviar una injustícia

Francisco Polo en la ponència del Social Media Week Barcelona.
L'activisme està adoptant una nova forma amb Internet. "La xarxa és l'eina perfecta per lluitar contra grans i petits problemes", ha explicat Francisco Polo, director a Espanya de Change.org i fundador d'Actuable, al Social Media Week de Barcelona (#SMWBCN). No obstant, segons Polo, s'ha de lluitar amb centenars de milers de petites solucions, en lloc d'amb grans mobilitzacions com ha fet la humanitat al llarg de la història.
El director de Change.org (@Change_es) a Espanya també ha insistit en la importància de convèncer les persones que qualsevol d'elles pot lluitar contra les injustícies. Per això, ha remarcat l'eslògan: 'Només tu pots canviar el món'. A partir d'aquest convenciment, Polo va decidir crear la plataforma Actuable, que està fusionada amb Change.org des de maig del 2012. Una fusió que es va produir per evitar la competència entre les dues plataformes d'activisme 'online'.
La importància de l'activisme 'online'
Malgrat que cada dia hi ha més adeptes a les plataformes socials com Change.org, encara hi ha molts detractors de l'activisme 'online'. Segons Polo, els crítics no recolzen aquest tipus d'activisme, perquè creuen que és de baixa intensitat. No obstant, el fundador d'Actuable i 'Global Speaker' de l'SMWBCN ha remarcat la importància de la implicació en les causes socials amb un clic. Tal com ha exposat, un estudi de Georgetown conclou que aquest nou tipus d'activisme 'online' sol ser més participatiu que l''offline'.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Tornada al col·legi Catalunya arrenca el curs escolar amb el repte d’atendre un 30% de l’alumnat amb necessitats educatives especials