EL FLAGELL DE L'ESTIU

Controlat el foc del Gironès després d'arrasar més 220 hectàrees

Les pluges que van caure ahir a la nit en aquesta zona de Girona han ajudat a extingir les flames

Una excavadora s’obre pas al bosc afectat pel foc de Madremanya (Gironès), que ja està controlat.

Una excavadora s’obre pas al bosc afectat pel foc de Madremanya (Gironès), que ja està controlat. / Robin Townsend (EFE)

1
Es llegeix en minuts

Un total de 15 dotacions dels Bombers de la Generalitat han reprès aquest diumenge les tasques d'extinció de l'incendi forestal que va començar divendres a la tarda a Madremanya (Gironès) i que va poder ser controlat ahir a la nit després d'arrasar unes 220 hectàrees.

Els bombers van esperar aquest dissabte a comprovar l'efecte de latramuntana en el foc abans de donar-lo per controlat davant el perill que es tornés a revifar, segons han informat fonts d'aquest cos.

Pluges

Notícies relacionades

Les pluges que van caure ahir a la nit en aquesta zona de Girona han ajudat a controlar-lo després de calcinar unes 184 hectàrees de vegetació arbrada, 28,6 de cultius i 5,4 de matolls als municipis de Madremanya (9,16), Sant Martí Vell (158,26), Flaçà (42,04) i la Pera (13,19).

L'incendi va començar en una masia del terme municipal de la Pera, amb un petit foc que els habitants d'una casa rural van poder apagar en un primer moment, però que després es va reavivar amb força pel fort vent.