VIATGERS ESTAFATS

Els afectats pel tancament de Viajeling.com presenten una allau de queixes

1
Es llegeix en minuts
F. C.
BARCELONA

Desenes d'afectats pel tancament de l'agència Viajeling.com de Barcelona van denunciar ahir davant els Mossos d'Esquadra Javier Benito, propietari de l'establiment que els ha deixat tirats després que aquests li paguessin l'import dels bitllets o li entreguessin un avançament per viatjar als seus països. Una altra de les mesures que han portat a terme els clients, en gran part llatinoamericans, ha estat presentar una queixa davant l'Agència Catalana de Consum (ACC).

L'agència de viatges, situada al carrer de Villarroel, va abaixar les persianes dilluns passat, encara que abans-d'ahir seguia venent bitllets per internet. La setmana passada, molts clients van descobrir a l'aeroport mateix, quan estaven a punt de sortir cap al seu país, que l'agència no havia pagat els tiquets a les companyies, i per això no se'ls va permetre embarcar. Una de les afectades, la paraguaiana Nimfa Cañete, va explicar ahir que en el seu cas ho tenia tot preparat per casar-se al seu país i ara no pot pagar un altre bitllet.

Responsables de l'ACC van recordar que la normativa obliga les agències de viatge a dipositar una fiança davant la Direcció General de Turisme per afrontar possibles reclamacions dels usuaris. Aquest aval, que en el cas de les empreses minoristes és de 60.000 euros, només pot ser executat mitjançant un laude o una sentència judicial.

Notícies relacionades

L'Agència, que permet fer reclamacions des de la seva web, recomana als clients afectats que disposin de bitllets, factures i comprovants, que es dirigeixin a les seves entitats bancàries per sol·licitar l'anul·lació dels càrrecs en els casos en què hagin fet un pagament parcial per endavant amb una targeta de crèdit. L'ACC també va recordar que per formular qualsevol reclamació judicial de quantitats que no excedeixin de 2.000 euros es pot presentar una demanda de judici verbal sense necessitat d'utilitzar els serveis d'advocat i procurador.

Joan Carles Llorens, secretari i responsable dels serveis jurídics de l'Associació de Consumidors i Usuaris del Transport Aeri i Viatges Combinats (ACUTAVC), va recomanar, a més, que en les reclamacions a l'ACC s'hi inclogui la línia aèria que els va impedir embarcar i la companyia majorista amb què treballava Viajeling.com, que en aquest cas és Viajes Taunus.