PER LES "LLEIS LAXES" ESPANYOLES
La prostitució a la Jonquera, a 'The New York Times'
El diari destaca que la frontera s'ha convertit en un destí sexual per a molts francesos
Una prostituta espera clients a peu de carretera, a la Jonquera. /
El problema de la prostitució a la Jonquera,denunciada pels alcaldes de la zona que intenten, igual que laGeneralitat, combatre-la sense èxit, ha traspassat fronteres, mai més ben dit, i ha arribat fins a les pàgines deThe New York Times. El prestigiós rotatiu novaiorquès destaca que aquest municipi català fronterer amb França s'ha convertit en un importantdestí de turisme sexual --fenomen que java avançar el novembre passat EL PERIÓDICO-- per a molts homes francesos que s'aprofiten, destaca el diari, de la situació d'esclavitud a què es veuen sotmeses moltes dones gràcies, apunta, a leslaxes lleisespanyoles.
En l'article, firmat per la periodista Suzanne Daley, el diari destaca que la Jonquera, "abans un tranquil poble de frontera", s'ha convertit en un lloc on la prostitució és "ungran negoci". "Mentre que la resta de l'economia espanyola està en retrocés, la prostitució està en auge i és ben visible en pobles i ciutats", apunta el rotatiu.
Segons el diari, en el passat els clients de les prostitutes era "homes de mitjana edat" però ara el negoci floreix "impulsat en bona part perhomes joves, molts dels quals viatgen enpaquets de cap de setmana, aprofitant-se que es tracta d'undestí barat". "Abans els joves anaven a les discoteques. Ara van als bordells. És una altra forma d'entreteniment", explica Francina Vila i Valls, assessora en drets civils citada pel rotatiu.
Tràfic de dones
Notícies relacionadesEl diari, que cita diversos experts, subratlla que majoritàriament les prostitutes formen part dexarxes de tràfic de dones estrangeres i explica que el 2010, segons xifres del Govern, hi havia entre 200.000 i 400.000 prostitutes a Espanya. D'aquestes, el 90% formaven part de xarxes de tràfic de dones.
El reportatge assenyala com a causes d'aquesta situació la porositat de la frontera i una legislació laxa. En aquest sentit,The New York Times destaca que "fins al 2010 Espanya no tenia una llei que diferenciés la immigració il·legal del tràfic il·legal de persones".
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Sorteig Extraordinari de Nadal On ha tocat el Gordo de Nadal 2025: el primer premi cau a la zona més castigada pels incendis de l’estiu
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- Hola Netflix, adeu cines El final d’una era en el cine: així van ser les dues setmanes més convulses al Hollywood del segle XXI
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
