ALARMA ESTESA

Pajín garanteix que no hi ha malalts per haver consumit cogombres a Espanya

La ministra de Sanitat afirma que els dos hospitalitzats van ser "a la zona pròxima al focus de la infecció", a Alemanya

1
Es llegeix en minuts
AGÈNCIES / Madrid

Laministra de Sanitat, Leire Pajín, ha garantit avui que no hi ha cap ciutadà a Espanya que s'hagi infectat amb el bacteriE.coli per haver consumitcogombresal nostre país, ja que elpacient de Sant Sebastià és un "cas importat"que havia estat a Alemanya, "a la zona pròxima al focus d'infecció".

"No podem saber si hi haurà més ciutadans afectats a Espanya, però en aquest cas coincideixen dues característiques: que havia viatjat a Alemanya i havia consumit verdura fresca", igual que l'atleta espanyola hospitalitzada al país germànic, ha afegit. Amb aquest missatge, Pajín ha volgut "tranquil·litzar" els ciutadans sobre possibles infeccions a Espanya, com ha passat a Alemanya o altres països, ja que"no hi ha cap prova que aquest focus de bacteris tingui a veure amb els productes en origen".

Notícies relacionades

A més, informa que estan mantenint almenys una reunió al dia amb les autoritats alemanyes i europees per conèixer com més aviat millor l'origen d'aquest brot infecciós. "L'ofensiva diplomàtica ha permès demostrar queno hi ha proves que la infecció s'hagi originat a Espanya", ha assegurat la ministra.

El Govern espanyol ha reiterat, segons Pajín, que està treballant "sense parar" per aclarir com més aviat millor la situació, tranquil·litzar els ciutadans i protegir els agricultors. La ministra ha destacat que quan s'aclareixi tot el Govern demanarà "tot el que hàgim de demanar" en al·lusió als danys que aquesta situació ha provocat en el sector hortofructícola espanyol. "Som un Govern que protegeix els seus ciutadans i els seus agricultors. No permetrem que hi hagi sospites sobre els nostres productes", ha advertit.