CONFESSATS 11 ASSASSINATS
El Col·legi de Metges de Girona assegura que no hi va haver mala praxi en els certificats mèdics dels avis
El director del geriàtric d'Olot qüestiona la versió dels fets del zelador
Els responsables del centre s'estranyen que canviés la manera d'acabar amb els interns
El president del Col·legi de Metges de Girona (COMG), Benjamí Pallarés, ha assegurat que els certificats de defunció dels avis assassinats al centre geriàtric La Caritat d'Olot es van omplir correctament. "Els metges ho van fer correctament i no hi va haver mala praxi", ha afirmat.
En una entrevista a la cadena SER recollida per Europa Press, ha afegit que les substàncies que va utilitzar l'assassí no es poden detectar a simple vista i que només es podrien detectar fent autòpsies a tots els avis.
El president del col·legi també ha avançat que es reunirà amb el president de l'Audiència de Girona, Fernando Lacaba, el fiscal en cap, Josep Maria Casadevall, i el director de l'institut de medicina legal de Girona, Narcís Bardalet, per revisar com s'han pogut produir els assassinats a La Caritat i, a més, estudiar mecanismes de control més rígids. En la reunió, segons ha avançat aquest dimecres, es posaran al damunt de la taula els fets de La Caritat i quines mesures es poden prendre per evitar que algú pugui arribar a matar 11 persones en un geriàtric "sense que ningú se n'adoni".
El director de La Caritat defensa els metges
El director de La Caritat, Joan Sala, ha defensat la correcció dels certificats de defunció dels avis presumptament assassinats i la professionalitat dels metges que els van expedir. El director ha explicat que els certificats de defunció només exigeixen un examen exterior del cos i que no sempre es pot detectar una mort provocada.
"Fins i tot ara és difícil per als forenses, com no ho ha de ser per a un metge que examina de forma externa un difunt, tal com indica el protocol", ha ressaltat. Així mateix, ha indicat que en Joan Vila "no vam detectar cap anomalia de comportament perquè, si ho haguéssim fet, hauríem engegat ràpidament l'alarma".
Declaracions sense credibilitat
Sala ha assegurat que el centre no dóna credibilitat a les declaracions del zelador, Joan Vila, "ni en allò en què el perjudica, ni en allò en què el beneficia", després que l'empleat confessés dimarts davant el jutge haver matat 11 avis.
Segons consta en el comunicat llegit dimecres al matí al mateix centre, "una persona que ha variat el contingut de les seves declaracions a mesura que ha avançat el procés pot, avui, una vegada més, continuar mentint".
Notícies relacionades"Ho deixem tot obert, és possible que assumeixi més víctimes de les que realment són o que encara n'hi hagi més", ha apuntat l'advocat de La Caritat, Joan Cañada, que també ha assegurat que els "sorprèn" el canvi de mètode de l'imputat. Segons consta en la seva declaració, ell mateix va explicar que primer feia servir un còctel de medicaments o sobredosi d'insulina, mentre que a les tres últimes víctimes les va matar fent-los ingerir lleixiu.
Joan Vila, de 45 anys, va confessar ahir davant el jutge haver "ajudat a morir" un total d'onze avis -nou dones i dos homes-, vuit més dels tres que va admetre inicialment, crims que va qualificar d'actes "compassius" per evitar que patissin, ja que els "estimava moltíssim". Vila va començar a treballar a La Caritat el desembre del 2005 i des d'aleshores, fins que va ser detingut, el 18 d'octubre passat, han mort a la residència 59 interns. D'ells, 27 van morir durant els torns del zelador, que només treballava els caps de setmana i en festius.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- TEST ¿Ets com la teva mare?
- Qüestionari intergalàctic ¿La Força t’acompanya? Celebra l’aniversari de ‘Star wars’ amb aquest test
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada