CIRCULACIÓ
Trànsit prohibirà els detectors de radars «quan es pugui»
El director de la DGT avisa que no es comprin perquè seran il·legals aviat
El RACE retreu al Govern que no els vetés en la recent reforma de la llei viària
Allà on va aquests dies el director general de Trànsit, Pere Navarro, es troba amb la mateixa pregunta: ¿què passa amb els detectors de radars? El màxim responsable de la DGT ha reconegut recentment que els aparells que «ensumen» els cinemòmetres
–no els que els inhibeixen, prohibits i fortament sancionats– estan en uns «llimbs legals» atès que, segons la seva explicació, van aparèixer al mercat després que s'aprovés la reforma de la llei de trànsit. Navarro va recomanar ahir no gastar els diners en aquests dispositius perquè seran il·legals. «Els prohibirem quan puguem», va avisar ahir. Serà una ràpida correcció de la nova llei viària, que va entrar en vigor el 25 de maig passat.
Al mercat hi ha tres tipus d'aparells relacionats amb els radars de trànsit. Per un costat hi ha els avisadors, normalment incorporats als GPS, que seguiran sent legals perquè prenen les dades de la informació facilitada per la DGT o el Servei Català de Trànsit. Al costat oposat hi ha els inhibidors, castigats perquè anul·len el senyal del radar. La llei coneguda com de multes exprés va elevar la sanció de dos a sis punts i de 150 a 6.000 euros.
ELUDIR LA LLEI / Per acabar, els detectors són capaços de descobrir les ones dels radars, però no les anul·len. Aquests aparells avisen de si hi ha cinemòmetre o no dins de la caixa destinada a aquest objectiu, així com de la col·locació dels controls mòbils, i d'aquesta manera permeten als conductors trepitjar el fre només quan l'aparell els alerta. Això significa eludir els límits que tothom ha de respectar i per això seran prohibits, segons la DGT.
Tot i amb això, el directiu del Real Automóvil Club de España (RACE) Tomás Santa Cecilia li retreu al Govern espanyol que no els hagi prohibit, perquè «ja eren al mercat quan es va començar a tramitar la norma».
El representant de la Confederació Espanyola de Tallers, Armando Higueras, en línia amb la DGT, puntualitza que el seu ús va començar a generalitzar-se al novembre, quan va entrar en vigor la primera part de la norma i els conductors s'hi van interessar per buscar una alternativa legal als inhibidors. No hi ha dades de quants detectors s'han instal·lat, però Higueras calcula que bastants més que inhibidors, perquè no hi havia sospita que haguessin de ser declarats il·legals. Higueras manifesta que fins que la DGT els ordeni el contrari, els tallers els continuaran col·locant.
- Recomanacions "Inoblidable": el bar de Mataró aclamat per les seves saboroses tapes
- Amb Liam Neeson El racó de Sant Cugat del Vallès que està ja en la història del cinema
- Moderadors de continguts Acord en l’ero de la subcontracta de Meta: Els 2.059 acomiadats a la torre Glòries seran indemnitzats amb 33 dies
- Almenys 7 persones viuen entre ruïnes a les Cases Barates
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada
- Tres ferits en caure part de l'estructura de l'escenari d'un festival de jotes
- TEST ¿Ets com la teva mare?
- Qüestionari intergalàctic ¿La Força t’acompanya? Celebra l’aniversari de ‘Star wars’ amb aquest test
- La successió de Francesc ¿Qui són els candidats a succeir el papa Francesc? Llista de cardenals ‘papables’
- Aquest dilluns L’Audiència de Barcelona jutja una àvia per abusar del seu net a Igualada