HI VA HAVER 612 CARTES DE SUPORT

Millet va pressionar perquè el Palau aconseguís el premi Príncep d'Astúries

L'ara imputat va visitar quatre vegades els responsables de la fundació que atorga el guardó

1
Es llegeix en minuts
EFE
OVIEDO

L'expresident del Palau de la Música Catalana Fèlix Millet va pressionar "al més alt nivell" amb l'objectiu que aquesta institució cultural aconseguís el premi Príncep d'Astúries de les Arts.

Fonts de la Fundació Príncep d'Astúries han informat a Efe que Millet, actualment imputat pel desviament d'una quantitat milionària de les arques de la institució que presidia, va visitar en quatre ocasions el director de la Fundació, Graciano García, sempre amb l'objectiu de promoure la candidatura del Palau de la Música al guardó de les Arts, al qual va optar en diverses edicions, l'última l'any passat.

612 Cartes de suport

La Fundació Príncep d'Astúries va rebre a la seva seu d'Oviedo 612 cartes de suport a aquesta candidatura firmades per importants personalitats del món de la cultura de Catalunya i de la resta del país. Les mateixes fonts han subratllat que les pressions "van arribar a les més altes instàncies del Patronat de la Fundació" i que fins i tot es va invitar el cor d'aquesta institució a actuar al Palau.

Notícies relacionades

L'equip directiu de la Fundació Príncep d'Astúries considerava que la candidatura del Palau no tenia la dimensió universal que exigeixen aquests premis i que a més s'enfrontava a altres com la que van integrar en el seu dia el Bolxoi de Moscou, la Filharmònica de Viena i la Scala de Milà, que van concórrer al guardó de forma conjunta i que finalment tampoc van obtenir el guardó.

Millet, que està en llibertat amb càrrecs des de dilluns passat, està acusat dels delictes d'apropiació indeguda i falsedat documental per desviar quantitats milionàries del Palau de la Música, la quantia de les quals s'està investigant.