DE MOMENT NO ESTAN DETINGUTS
Els dos pescadors espanyols retinguts a Mauritània compareixeran demà davant el fiscal
Els dos pescadors espanyols del pesquer Bahía de Portosanto retinguts a Mauritània compareixeran demà davant el fiscal per aclarir el xoc del seu vaixell dijous a la nit contra un objecte a l'entrada del port de Nouâdhibou. Els dos espanyols són naturals de Marín (Pontevedra).
Fonts diplomàtiques han explicat que tant el capità com el primer oficial del barco, amb bandera mixta hispanomauritana, no estan detinguts i tenen llibertat de moviments, encara que la seva situació és "singular", al tenir l'ordre de no abandonar el país de moment i d'estar localitzables permanentment.
Els pescadors gallecs són el patró de pesca i el patró de costa de l'embarcació, a bord de la qual pescaven als voltants del cap Blanc amb set mauritans.
L'accident va passar dijous a la nit
L'incident va tenir lloc dijous, quan en la foscor de la nit el vaixell va xocar contra un objecte que no s'ha pogut concretar si era una piragua de pescadors o uns bidons. Els tripulants van creure haver topat amb uns bidons a l'entrada del port de Nouâdhibou i ho van comunicar a les autoritats mauritanes. Després va aparèixer un cadàver a la zona.
Notícies relacionadesFonts diplomàtiques han assegurat que tenen confiança que demà, després de prestar declaració els dos espanyols davant la fiscalia, la situació es resolgui "de forma satisfactòria", i han precisat que tots dos han rebut assistència consular des del principi.
Les mateixes fonts han subratllat que s'està en contacte permanent amb les autoritats mauritanes a l'espera que es resolgui la situació.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Víctima mortal Mor un auxiliar forestal que treballava en l’extinció de l’incendi de Paüls després de caure 20 metres
- Estiu de 2026 MediaMarkt ocuparà la gran botiga de FNAC al Triangle de plaça Catalunya
- Canvis després del congrés Lorena Roldán deixa el seu escó com a senadora i obre el ball de cadires al PP català
- Nova ordenació de jutjats Catalunya comptarà amb 109 unitats judicials noves, de les quals 34 són prioritàries
- En un informe El jutge rastreja el finançament del PSOE i requereix informació sobre les donacions d’Ábalos