Tercera edat
Santa Coloma entrega les claus de la promoció de vivenda pública Miguel Hernández
Es tracta de la primera promoció social per a persones grans a la ciutat impulsada per l’ajuntament
El lloguer s’adaptarà als ingressos de les persones adjudicatàries amb un màxim de 350 euros mensuals
L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramanet (Barcelonès), Núria Parlon, va entregar dijous a la tarda a les persones adjudicatàries les claus de les 48 vivendes públiques dotacionals per a persones més grans de 65 anys, en règim de lloguer, de l’edifici situat en la confluència dels carrers Almogàvers i Laredo, l’antic espai que ocupava l’escola Miguel Hernández i que feia més de 20 anys que estava en desús.
Es tracta de la primera promoció de vivenda pública per a persones grans a la ciutat –amb espais i serveis compartits– impulsada per l’ajuntament i realitzada per l’empresa municipal Gramepark, amb la col·laboració de la plataforma ciutadana SOS Gent Gran i inclosa en el pla d’acció municipal 2019-2023, en l’àmbit de l’adaptació de recursos municipals a les noves necessitats de les persones grans i de les persones amb dependència.
Les persones adjudicatàries dels pisos, després del sorteig públic del 27 de febrer, finalitzen així el procés que els ha permès accedir a una vivenda de lloguer protegida a la seva ciutat, «dissenyada per a persones grans, sense barreres arquitectòniques i adaptada a les seves necessitats», asseguren des del govern municipal.
Les vivendes
Hi haurà dues modalitats de pisos: 43 seran de tipus accessible, per a una o dues persones. Aquestes vivendes disposen d’una zona oberta formada per un menjador-cuina, una habitació doble, un lavabo i una terrassa. Les 5 restants són de tipus adaptat, per a una persona amb problemes de mobilitat reduïda, amb un menjador-cuina, una habitació doble i un lavabo accessible.
«Les vivendes s’han construït sota criteris de sostenibilitat, amb aïllament tèrmic per facilitar l’estalvi energètic», apunten des del consistori.
Al seu torn, el lloguer s’adaptarà als ingressos de les persones adjudicatàries i el màxim dels ingressos de la unitat de convivència serà del 25%, és a dir, de 350 euros mensuals.
Nou centre de dia
Notícies relacionadesA la planta baixa s’ha reservat un espai per a la construcció i emplaçament d’un centre de dia amb una trentena de places que l’ajuntament va posar en licitació el 17 de juny, després d’arribar a un acord amb la Generalitat mitjançant un conveni marc de col·laboració.
Llegeix totes les notícies de Santa Coloma a EL PERIÓDICO Santa Coloma
- Assentament Suport a Albiol pel desallotjament de Badalona
- Aquesta nit A TV3 El resum de Quim Masferrer
- Tres experimentats muntanyencs moren per una allau a Panticosa
- ENTREVISTA Joan Estévez, mercenari espanyol a Ucraïna: «Cobrava 3.500 euros; vaig matar almenys vuit russos»
- ACTUALITAT BLAUGRANA "Ara tinc la pressió de ser algú important"
- Cost de la vida La inflació baixa una dècima al desembre i tanca l’any 2025 en un 2,7%
- Il·legals, segons el Dret Internacional Consum exigeix a set multinacionals que retirin la seva oferta d’allotjament vacacional en territoris ocupats per Israel
- Andá p’allá, bobo Laporta, Yuste, Sala i Martín i Oliver són innocents...mentre no es demostri el contrari
- «El cap d’any més gran de la història» Una festa de Cap d’Any a Barcelona convida gratis els avis i premia la família més gran
- Gènere i trastorn El 40% de les dones amb problemes de salut mental han patit violència física o psicològica, segons un estudio
