En el número 23 del carrer Sant Joaquim
Les obres del bloc incendiat de Santa Coloma començaran «al més aviat possible»
L’Ajuntament ha fet arribar al propietari l’informe de danys per executar les obres de reparació en un termini d’entre 15 i 20 dies des que el propietari torni
La propietat ha manifestat als serveis tècnics municipals iniciar les obres «al més aviat possible», per tal que les famílies recuperin el seu espai vital

Les obres del bloc del carrer Sant Joaquim, 23 de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès), on la setmana passada tres persones van perdre la vida en un incendi, començaran pròximament.
L’Ajuntament del municipi ha fet arribar ja a la propietat l’informe dels danys, a fi que procedeixi a l’execució de les obres de reparació en un termini màxim d’entre 15 i 20 dies des que pugui tornar a l’immoble, encara a disposició judicial, custodiat i tancat. La propietat, per la seva part, ha manifestat als serveis tècnics municipals iniciar les obres «al més aviat possible», a fi que les famílies puguin tornar.
Una vegada finalitzada la intervenció dels bombers, es van iniciar les diligències judicials i els serveis municipals van procedir a una inspecció de la finca, construïda el 1970, on es va comprovar l’estabilitat estructural de l’edifici. Excepte l’immoble del 2n 1a, que va quedar danyat per les flames, la resta no va patir danys importants. L’accés a l’edifici, l’escala comunitària i les portes d’alguns pisos van quedar impracticables.
Solució habitacional dels veïns
Els veïns del bloc no van poder tornar a casa des de la nit de l’incendi en què van ser desallotjats pels Bombers. Tot i que els serveis socials de Santa Coloma els han ofert una solució habitacional provisional mentre duri el tancament de l’edifici, les famílies han optat per solucions personals.
De moment, l’Ajuntament ha decretat que l’edifici es mantingui precintat i les persones continuïn desallotjades fins que finalitzin les obres de reparació i els serveis municipals comprovin que aquests treballs han corregit totes les deficiències detectades després de l’incendi.
Més notícies de Santa Coloma a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Tribunals "Me l’han jugada. Agafeu-los i mateu-los"
- Piscines, brou de cultiu de malalties: quines infeccions pots agafar i com prevenir-les
- Mor una anciana atropellada pel seu propi vehicle a Barcelona
- POLÍTICA Sánchez braceja per salvar-se del naufragi mentre Feijóo celebra cada cop amb el PP de festa
- Polèmica L’alcaldessa de Palafrugell nega que s’hagi prohibit als grups d’havaneres afegir-se al públic si canta ‘El meu avi’
- Comitè federal Illa exhibeix el seu suport a Sánchez i a les mesures preses en el PSOE: «Anem pel bon camí»