Seguretat ciutadana
La Policia Local de Santa Coloma disposarà de drons per a tasques de vigilància
La proposta va tirar endavant amb els vots a favor del PSC i de Ciutadans, i els vots contraris d’ERC i d’En Comú Podem
Fa mesos que, altres cossos de seguretat de municipis metropolitans, com Parets, Sabadell i Badalona, treballen amb aquests dispositius

GRAFCAT4611. BADALONA (BARCELONA), 08/04/2020.- La Guardia Urbana de Badalona ha estrenado este miércoles un dron que empleará en situaciones de crisis y emergencia y que aprovechará estos días para detectar posibles infracciones del confinamiento. EFE/Quique Garcia /
En la sessió última del Ple del 2020 de Santa Coloma de Gramenet es va aprovar, de manera inicial, el Reglament intern regulador de l’ús de drons de la Policia Local, amb els vots a favor del PSC i de Ciutadans, i els vots contraris d’ERC i d’En Comú Podem
Amb aquest acord, es valora la conveniència de dotar el cos de seguretat local d’una «eina bàsica, eficaç, moderna i fonamental per a l’òptim desenvolupament de l’activitat policial», defensen des del govern local.
Aquestes noves tecnologies «poden ser de gran ajuda per maximitzar els recursos en matèria de seguretat i prevenció», defensen des del consistori, en municipis com a Santa Coloma, que compta amb «una gran riquesa mediambiental i patrimonial, que combina muntanyes i altiplans, amb diferents accidents geogràfics, així com el pas del riu Besòs», afegeixen.
L’ús de drons per part de les Forces i Cossos de Seguretat és una novetat que s’ha fet possible gràcies a la nova normativa, el reial decret 1036/2017 de 15 de desembre, pel qual es regula la utilització civil de les aeronaus pilotades per control remot.
Santa Coloma no és la primera ciutat a anunciar l’ús de drons en el seu cos de policia local, al llarg de l’any passat, municipis com Parets del Vallès i Sabadell ja van informar de l’ús d’aquesta tecnologia per realitzar tasques de vigilància durant el confinament. Així, Badalona va dotar la Guàrdia Urbana a l’agost amb un dron per «combatre les ocupacions il·legals de pisos i naus industrials a la ciutat».
Més notícies de Santa Coloma en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Renfe adjudica el transport en bus pel desdoblament després de tres intents fallits
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió