Comunicació bidireccional

Santa Coloma posa en marxa tres 'apps' per millorar la seguretat ciutadana

Les tres aplicacions són gratuïtes i tenen versió tant per a Android com per a iOS

pesentacio-app

pesentacio-app

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet ha posat en marxa un paquet de tres aplicacions per a mòbil que permetran a la ciutadania colomenca estar més connectada amb la seva administració i els cossos de seguretat locals. 

Els objectius d’aquestes aplicacions, segons ha explicat l’alcaldessa de la ciutat, Núria Parlon, és "optimitzar la informació i la comunicació bidireccional entre la ciutadania i l’Ajuntament, així com agilitar la resolució d’incidències en la via pública, i millorar la seguretat ciutadana". 

Les ‘apps’ municipals, que han sigut batejades amb els noms de Gramenet Seguretat Ciutadana, El Talp i Santa Coloma És Smart, seran gratuïtes, tindran versió tant per a Android com per a iOS, i es podran descarregar des de la Play Store i l’App Store, respectivament.

 

Seguretat ciutadana

La nova ‘app’ de seguretat es diuGramenet Seguretat Ciudadana, es posarà en marxa a començaments de febrer i permetrà a la ciutadania contactar de forma ràpida i àgil amb els cossos de seguretat, mitjançant trucades o missatges d’emergència, així com comunicar incidències al mateix moment en què succeeixen.

A través de l’‘app’ es podran enviar diferents tipus de missatges d’emergència: Emergència mèdica, incendi / accident, atracament / amenaça i assetjament, i violència de gènere. Aquests missatges arribaran amb un màxim de 3 a 5 segons a la Sala 092 de la Policia Local, que és la sala de control, oberta les 24 hores els 365 dies de l’any. Així doncs, serà una aplicació que gestionaran directament els cossos de seguretat.

L’aplicació també permetrà als usuaris altres funcionalitats, com araenviar incidències o fer trucades d’emergència. Així mateix, els cossos de seguretat podran enviar a la ciutadania alertes o consells de Santa Coloma, també amb l’objectiu de millorar la seguretat. 

I, finalment, comptarà amb un apartat per alProtocol de Localització de Persones Vulnerables, des del qual un usuari podrà fer una petició de recerca d’una persona amb qui està aparellada, si considera que es pot trobar amb perill. El procés d’aparellament es realitza des dels departaments de Benestar Social i Policia Local.

Via pública

La segona de les ‘apps’ es diuEl Talp, es preveu que entri en funcionament després de les festes de Nadal, i permetrà a la ciutadania reportar incidències detectades a la via pública. 

Si un usuari va pel carrer i es troba una incidència, li pot fer una foto i pujar-la a l’‘app’, on podrà escollir entre una llista de possibles afectacions: Pavimentació, mobiliari urbà, enllumenat, semàfors, senyalització, desbordaments de contenidors i abandonament de mobles i trastos vells. Aquesta s’enviarà al moment al Departament de Via Pública, que el gestionarà.

‘Smart city’

La tercera de les ‘apps’ previstes serà una aplicació pròpia de les ‘smart cities’, i tindrà per objectiu aportar informació de valor sobre la ciutat i els seus serveis. L’app es dirà Santa Coloma És Smarti aglutinarà informació en relació amb diversos serveis de la ciutat, vinculats a la salut i la medicina, com per exemple els horaris dels CAPs o de les farmàcies, els aparcaments públics, amb les diferents direccions i preus de Gramepark, al transport, amb els horaris de metro i bus, i també notícies d’actualitat del municipi, d’agenda, una guia de telèfons d’interès, així com les programacions de l’Auditori i del Teatre.

Notícies relacionades

Aquesta ‘app’, prevista per al desembre, està contemplada en el Pla d’Acció Municipal (PAM), i fa un any i mig que s’està desenvolupant. La inversió total prevista per al desenvolupament de les tres ‘apps’ és d’uns 34.000 € (cost inicial), més una inversió anual de 20.500 € (manteniment).

Més notícies de Santa Coloma de Gramenet