Demanda veïnal

Per primera vegada un autobús connecta Torribera i el centre de Santa Coloma

El B82 surt de la plaça de la Vila cada mitja hora i puja per les avingudes de Francesc Macià i Pallaresa i el carrer de Prat de la Riba

nouautobus

nouautobus

2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Aquest dilluns ha començat a funcionar una nova línia d’autobús, la B82, que per primera vegada uneix la plaça de la Vila amb el Recinte Torribera, ubicat als afores de la ciutat i que acull diferents equipaments com el Campus d’Alimentació de la Universitat de Barcelona,la UNED  i el Centre Dr. Emili Mira i López-Parc de Salut Mar;l’Ecometròpoli   i el Complex Esportiu Torribera.

Aquest és un servei llargament reclamat per les persones usuàries de les diverses instal·lacions de Torribera i la seva posada en marxa és fruit del resultat de les converses entre el teixit associatiu de la ciutat i l’Ajuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, autoritat responsable del finançament i gestió dels autobusos.

Segons ha explicat el consistori, un estudi tècnic va demostrar la necessitat de disposar d’un servei d’autobús com aquest, sobretot dirigit a les persones grans i els familiars dels usuaris del Centre Emili Mira, així com usuaris d’altres serveis sociosanitaris establerts en aquest complex.

Ara per ara el B82 surt de la plaça de la Vila cada mitja hora i només els dies feiners, de 9.00 a 15.30 hores, i puja per les avingudes de Francesc Macià i Pallaresa i el carrer de Prat de la Riba (amb parades en totes aquestes vies) fins al Recinte Torribera. Una vegada allà, puja fins al Centre Emili Mira, amb parada intermèdia al campus universitari. De tornada fa el mateix recorregut per Pallaresa, Francesc Macià i la plaça de la Vila.

Impuls al servei d’autobús

La creació d’aquesta línia forma part d’un projecte més ampli a favor del bus urbà. En els últims cinc anys s’ha mantingut l’aposta de l’ajuntament per modernitzar el servei de bus, en col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona. S’han millorat les instal·lacions a 42 parades, adequant l’accessibilitat en 29 amb la col·locació de 22 plataformes de goma, quatre ampliacions de vorera i reordenacions del mobiliari urbà.

També s’ha millorat el confort dels usuaris amb la instal·lació de nou noves marquesines, nous bancs i dos nous paravents, i per millorar la velocitat dels vehicles s’han senyalitzat 1.200 metres de nous carrils bus. També s’han instal·lat dues parades de bus dobles per reduir el temps d’espera a la pujada als busos en les parades de més demanda.

I s’han engegat les línies B15 i B81, la fusió del B30 i el B31, i més recentment la transformació del B27 en M27, del B17 en M28 i del 42 en V33. Aquestes millores han permès incrementar la cobertura del servei als barris alts de la ciutat com la Riera Alta, Les Oliveres, Can Franquesa o el Raval. Des de principis del 2019, els busos de la línia M28 seran articulats, per incrementar la seva capacitat, des de la plaça de la Vila fins al centre de Badalona.

Notícies relacionades

Com a resultat de les diverses accions, s’ha produït un increment molt notable de les persones usuàries del servei d’autobús, factor que contribueix a reduir la contaminació atmosfèrica i a incrementar la qualitat de vida de la nostra ciutat. En aquest sentit, tota la flota de busos de la línia nova V33 tenen motor híbrid, igual com els vehicles de la M28, que donaran servei a començaments de l’any vinent.

Més notícies de Santa Coloma de Gramenet