Municipal

L’Oficina d’Atenció a Persones de Sant Boi en els seus 25 anys ha atès més de dos milions de ciutadans

Un dels seus reptes actuals és acompanyar la ciutadania en la transformació digital

L’Oficina d’Atenció a Persones de Sant Boi en els seus 25 anys ha atès més de dos milions de ciutadans

Ayuntamiento de Sant Boi

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Oficina Municipal d’Atenció a Persones (OMAP) de Sant Boi (Baix Llobregat) compleix 25 anys en funcionament. Al llarg de la seva història, l’OMAP ha atès 2,1 milions de ciutadans i ciutadanes i ha realitzat més de tres milions de tràmits i gestions.

Actualment, atenen una mitjana de 350 persones al dia (presencialment, per telèfon o telemàticament) i es fan una mitjana de 500 tràmits diaris.

Segons l’Ajuntament, l’OMAP s’ha convertit en «un punt de referència per a la ciutadania local i el seu model ha inspirat en la reorganització dels seus serveis d’atenció al públic de molts consistoris».

Transformació digital

En els últims anys, el repte de l’OMAP és la transformació digital i l’acompanyament a la ciutadania en els processos de tramitació electrònica, donant a conèixer els diferents certificats digitals i la relació telemàtica amb les diferents administracions.

Des del 2016 fins ara, els tràmits i el nom d’atencions telemàtiques s’han multiplicat exponencialment i s’ha generalitzat l’ús de la cita prèvia.

Pandèmia de la Covid-19

Notícies relacionades

Un altre dels reptes de l’OMAP ha sigut l’adaptació a les circumstàncies de la pandèmia. Durant el període de confinament no va ser fins a finals de maig del 2020, que es van reobrir les portes per oferir atenció presencial a totes les persones que ho necessitaven.

Més notícies deSant Boi a l’edició local d’EL PERIÓDICO