ENERGIES RENOVABLES
Sant Boi acollirà una prova pilot per incorporar bateries d'hidrogen als vehicles elèctrics
El laboratori Coboi lab, escenari d'una trobada d'agents estratègics per aportar solucions innovadores a la mobilitat

prueba-piloto-sant-boi
Sant Boi participarà en la prova pilot d’un projecte internacional per incorporar l’ús de bateries d’hidrogen als vehicles de motor elèctric. Coboi lab, el laboratori d’innovació social públic de la ciutat, ha acollit una trobada entre agents implicats en la transició cap a un nou model de mobilitat. Entre aquests hi ha el Korea Institute of Science and Technology (KIST).
L’empresa santboiana Evarm lidera un projecte internacional que vol avançar cap aquest nou model de mobilitat. «¿Com articular una transició cap a vehicles de propulsió d’hidrogen en l’àmbit local i global?», és un dels reptes proposats per l’empresa.
Espai de trobada i reflexió
Per donar-li resposta, Coboi lab es va convertir el passat 22 d’octubre un espai de trobada, reflexió i creació de sinergies entre diferents actors socioeconòmics.
En la trobada van participar-hi Evarm, l’Ajuntament de Sant Boi i altres actors referents de diferents àmbits, com el KIST, Enagas Emprende, elCatalonia Institute for Energy Research (IREC) i ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya.
«La tecnologia del futur»
Els vehicles d’hidrogen funcionen amb un motor elèctric, però obtenen l’energia d’una pila d’hidrogen. A diferència dels cotxes elèctrics i híbrids, els vehicles d’hidrogen no necessiten endoll per carregar-se. En alguns països, com Corea, «se’ls considera la tecnologia del futur, ja que l’hidrogen és una energia neta que no genera emissions i té un alt índex d’eficiència energètica», expliquen des del consistori.
Notícies relacionadesL’empresa santboiana Evarm s’ha especialitzat precisament a l’aportació de solucions tecnològiques per incorporar l’ús d’hidrogen a tota classe de vehicles (cotxes, autobusos, camions ....) i contribuir d’aquesta manera a latransició energètica.
Més notícies de Sant Boi a l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Partit Popular Toni Nadal, al Congrés del PP: «A Mallorca parlem català, no mallorquí»
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Segona vida (II) María Vasco, bronze a Sydney"Quan em vaig retirar vaig començar de zero, com un nadó. Em van deixar sola"
- BARCELONEJANT Obre el primer Bikini Lab