Del 21 al 30 d’octubre

Sant Joan de Déu llança la campanya ‘Cafè Solidari’ contra la soledat no desitjada

La iniciativa pretén conscienciar sobre aquesta problemàtica i aconseguir fons per finançar projectes que la pal·liïn

Sant Joan de Déu llança la campanya ‘Cafè Solidari’ contra la soledat no desitjada

Darek Delmanowicz/Efe

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

A Barcelona, el 26% dels jovesd’entre 12 i 16 anys pateixen una soledat severa. El 50% dels més grans de 80 anys tenen soledat. Cada dia mor una persona en soledat. La pandèmia ha augmentat aquesta problemàtica. En aquest context, l’Obra Social Sant Joan de Déu acaba de llançar la campanya ‘Cafè Solidari’ per fer front a aquesta realitat.

Del 21 al 30 d’octubre, l’import de tots els cafès que les persones consumeixen als 400 establiments de l’àrea metropolitana de Barcelona adherits a la campanya seran destinats íntegrament al programa de soledat no desitjada de Sant Joan de Déu. Aquests són els locals que, de moment, s’han adherit a aquesta iniciativa solidària:

Segons Sant Joan de Déu, la soledat és la «nova pandèmia silenciosa del segle XXI» i «trencar-la és responsabilitat de tots». El ‘Cafè Solidari’ de la institució té dos objectius: d’una banda, sensibilitzar sobre aquesta problemàtica i aconseguir fons per finançar projectes que ajudin a millorar la vida de les persones ateses als centres de la institució. No és una realitat només de Catalunya o Espanya, sinó de tot el món: a Europa, més de 30 milions de persones se senten soles. Un de cada quatre nens d’entre 10 i 12 anys se sent sol.

Notícies relacionades

Així, Sant Joan de Déu anima tota la ciutadania a acudir, entre el 21 i el 30 d’octubre a acudir als seus bars o cafeteries de referència i prendre un «cafè solidari». «Els bars són espais on moltes persones que se senten soles troben un lloc on socialitzar. Grans relacions i vincles s’han forjat entorn d’una taula amb un cafè», diu la institució en un comunicat.

Però a més de fer un cafè, hi ha altres maneres de participar en aquesta campanya, com per exemple, fent donatius o comprant tasses a través de la pàgina web de la campanya.