Balanç
Catalunya detecta 96 casos més de verola del mico i el total puja a 1.921
La majoria dels casos confirmats són homes d’entre 20 i 60 anys que han iniciat simptomatologia entre el 5 de maig i el 22 d’agost

La Conselleria de Salut de Catalunya ha detectat 96 casos més de la verola del mico, per la qual cosa el total de registrats en Catalunya puja a 1.921, va informar divendres el departament en un comunicat.
Catalunya ha notificat a la Xarxa de Vigilància Epidemiològica de Catalunya un total de 2.766 casos sospitosos o probables des de la confirmació del primer cas a Espanya.
La majoria dels casos confirmats són homes d’entre 20 i 60 anys que han iniciat simptomatologia entre el 5 de maig i el 22 d’agost.
Notícies relacionadesEl departament ha administrat 1.536 vacunes contra la verola del mico des del 21 de juliol, sempre amb cita prèvia, de la primera entrega del Ministeri de Sanitat a Catalunya, que consta d’un total de 1.643 dosis: la resta es reserven majoritàriament per a vacunació postexposició.
De la nova partida de 7.120 dosis que el Ministeri de Sanitat va rebre de la compra centralitzada, les 2.146 assignades a Catalunya ja han arribat i la vacunació començarà ben aviat en diversos centres catalans, amb cita prèvia.
- Pocs especialistes La malaltia de Lyme s’estén per Espanya i creix a Catalunya
- Morad, detingut a l’Hospitalet
- Investigació judicial Les marques repudien Alves després de ser acusat d’agressió sexual
- Meteorologia Les temperatures comencen la remuntada a Barcelona amb l’arribada d’un anticicló després d’un final de gener gèlid
- Vídeo blanc-i-blau La irònica resposta de l’Espanyol a la Generalitat i la seva campanya amb els colors del Barça
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 3 de febrer del 2023
- Tribunals Absolt el cap de la Policia Local de Pineda acusat d’amenaces a l’hoteler que allotjava policies nacionals l’1-O
- L’Eurolliga de bàsquet El Barça sobreviu a un altre final dramàtic contra el Bayern
- La situació econòmica L’ocupació i la pujada de l’SMI
- Abusos sexuals Les denunciants del policia mallorquí infiltrat neguen que les relacions fossin consentides