10 lots defectuosos
Sanitat retira les pizzes de tonyina de Consum per la presència d’histamina
El producte s’han venut principalment a Catalunya, el País Valencià, Aragó, Múrcia i Castella-la Manxa

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) va emetre dissabte una alerta sanitària: s’ha detectat histamina en una desena de lots de la pizza de tonyina congelada de la marca Consum. La cadena de supermercats ja anunciat la retirada del producte i l’AESAN recomana tornar-lo al punt de venda.
Els lots defectuosos d’aquest popular producte són: NE16, NE25, NE09, NF27, NF23, NG08, NB17, NB24, NC03 i NH05. La pizza, que es distribueix des d’Itàlia, es comercialitza en la cadena de supermercats Consum sota el nom de Pizza de atún i pesa 370 grams.
Notícies relacionadesLes autoritats sanitàries del País Valencià, a través del Sistema Coordinat d’Intercanvi Ràpid d’Informació (SCIRI), van alertar l’AESAN de la incidència. L’empresa també va informar les autoritats d’aquesta problemàtica, que es concentra principalment a Catalunya, al País Valencià, Aragó, Múrcia i Castella-la Manxa.
¿Què és i què provoca la histamina?
La histamina és una substància involucrada en les respostes locals del sistema immunitari. També regula funcions normals a l’estómac i actua com a neurotransmissor en el sistema nerviós central. En dosis més elevades, provoca malestar i diferents símptomes: picor i coïssor a la boca i al coll, erupcions cutànies, esternuts, ulls plorosos, mal de cap i vòmits.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Lliga de campions El Barça espanta el Roma
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge