DES DE L'1 DE NOVEMBRE

Ibuprofèn, antidepressius i analgèsics: consulteu la llista de fàrmacs que avui baixen de preu

Des d'aquest divendres costaran menys la duloxetina, la risperidona o la budesonida

GRA142 MADRID, 13/04/2015.- El Ministerio de Sanidad ha advertido hoy del riesgo cardiovascular que conlleva tomar dosis altas de ibuprofeno y dexibuprofeno y ha recomendado evaluar cuidadosamente el peligro que puede conllevar un tratamiento a largo plazo con estos medicamentos en pacientes con problemas cardiovasculares. EFE/Angel Díaz

GRA142 MADRID, 13/04/2015.- El Ministerio de Sanidad ha advertido hoy del riesgo cardiovascular que conlleva tomar dosis altas de ibuprofeno y dexibuprofeno y ha recomendado evaluar cuidadosamente el peligro que puede conllevar un tratamiento a largo plazo con estos medicamentos en pacientes con problemas cardiovasculares. EFE/Angel Díaz / Angel Díaz (EFE)

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

Unes 1.290 presentacions de medicaments (algunes de coneguts principis actius, com l’ibuprofèn, l’antidepressiu duloxetina, l’antipsicòtic risperidona o l’antiasmàtic budesonida) han baixat de preu a partir d’aquest 1 de novembre. 

Segons assenyala el Consell General de Col·legis Farmacèutics, l’entrada en vigor aquest divendres de l’Ordre de Preus de Referència del 2019, publicada alButlletí Oficial de l’Estat (BOE) el 13 de setembre, rebaixa aquests fàrmacs i amb això es reduirà la factura pública de medicaments en més de 39 milions.

Fins a un 80% menys

Pel seu pes en la reducció de la factura de la farmàcia, destaquen fàrmacs que han patit baixades de fins a un 80%. En aquest grup hi ha antiinflamatoris, antiglaucomatosos, analgèsics opioides o antipsicòtics. Els 10 principis actius amb més impacte en la baixada representen el 80% de la reducció de la factura.

Els 10 fàrmacs més utilitzats que baixen de preu des d’avui són l’àcid alendrònic (per a l’osteoporosi), la budesonida (asma i MPOC), la duloxetina (depressió),l’enoxaparina (trombosi),l’escitalopram (depressió), el formoterol (asma i MPOC),l’ibuprofèn (dolor, febre i inflamació), el latanoprost (glaucoma), el levonorgestrel etinilestradiol (anticonceptiu) i la risperidona (psicosi). Podeu consultar-ne la llista completa aquí.

Espanya: país amb preus baixos

Notícies relacionades

Espanya, igual com altres països, presenta alguns problemes de subministrament d’alguns fàrmacs, com el Trankimazin, el Maxalt o el Tromalyt. El vicepresident del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid (COFM), Manuel Martínez del Peral, explicava fa uns mesos a aquest diari que, tot i que les causes d’aquests problemes de subministrament són multifactorials, a Espanya hi influeix el fet que «els preus dels medicaments són baixos perquè estan fixats pel Ministeri de Sanitat». «Per això hi ha laboratoris que decideixen invertir en altres zones, perquè aquí perden diners», deia aquest expert.

«A Espanya els preus es fixen a la baixa. Per exemple: del 2000 al 2019, l’índex de preus de consum (IPC) ha pujat un 40%. No obstant, un medicament com l’Omeprazol ha passat de costar 23,42 euros el 2000 a costar 2,47 ara», assegurava Martínez del Peral. El mateix argument era esgrimit per Juan Pedro Rísquez, vicepresident del Consell General de Col·legis Farmacèutics. «A Espanya, la majoria dels fàrmacs que tenen problemes de subministrament costen menys de 5 euros. Per això, quan un fabricant posa el medicament a disposició del mercat ho fa en països on li resulta més rendible». Tot i així, afegia que, malgrat tot, a Espanya «no hi ha» un problema de salut pública: «Nou de cada 10 incidències les resolen els farmacèutics».

Temes:

Medicaments