L'ICS alerta que el 80% dels ictus podrien evitar-se amb prevenció
Els especialistes sanitaris coincideixen en la importància de l'exercici físic per controlar la tensió arterial.
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha alertat aquest dimarts, amb motiu del Dia Mundial de l'Ictus d'aquest dijous, que el 80% dels infarts cerebrals podrien evitar-se amb prevenció com un estil de vida físicament actiu.
Segons ha informat en un comunicat de premsa el Col·legi de Fisioterapeutes de Catalunya, l'ictus és "la primera causa de mort entre dones i la segona entre els homes, i també és la primera causa en els discapacitats greus".
La hipertensió arterial és un risc per a la salut, que en molts casos és la causa d'accidents cerebrovasculars, i per aquesta raó, els especialistes sanitaris coincideixen en la importància de l'exercici físic per controlar la tensió arterial.
Temes:
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol
- Pakito i Akkaspace, dos ‘hackers’ adolescents
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Festivals Cancel·lat el concert de Fito Páez que havia d'inaugurar el festival de Cap Roig
- Perfil Montse Mínguez, els ulls de Salvador Illa a l'equip interí del PSOE després del cas Santos Cerdán
- Actualitat blaugrana Nico Williams planta el Barça i renova amb l'Athletic per 10 temporades
- Entendre-hi + amb la història No va ser el 4 de juliol | + Història
- Barri de Les Termes Un ferit per arma blanca i un menor detingut en nous enfrontaments per un local ocupat a Sabadell
- Una genial Vicky López gaudeix a la ‘platja de Berna’