Vida saludable
Aurelio Rojas, cardiòleg: "La dieta mediterrània és una de les que més beneficis aporta a la nostra salut"
Està composta de "menjar fet a casa, menjar del camp i aliments tan naturals com sigui possible i frescos"
La dieta mediterrània torna a ser protagonista a les xarxes. El cardiòleg Aurelio Rojas situa aquest estil d'alimentació com un dels més saludables del món i elogia l'ús de l'oli d'oliva i l'aposta pels aliments naturals.
El cardiòleg Aurelio Rojas és un dels metges més virals a les xarxes socials. Es dedica a pujar vídeos divulgatius sobre alimentació, suplementació i diferents continguts informatius sobre la salut del nostre cos i, sobretot, la cardiovascular al seu perfil, on compta amb més d'1,4 milions de seguidors a Instagram.
En una de les seves últimes publicacions ha explicat com la dieta mediterrània és una de les dietes més sanes i de què es compon. "Potser la dieta del cor sigui una dieta més senzilla que tot el que volem proposar o ens agradaria, perquè moltes vegades tenim tendència a pensar que una cosa molt difícil, complexa i especial és molt millor i no és la realitat", explica Rojas.
Dieta mediterrània
El doctor presenta la dieta mediterrània com una de les més antigues i destacades: "Hi ha una dieta que prenem tots nosaltres i que fa milers d'anys que es pren al nostre territori i al voltant, que és la dieta mediterrània, i és una dieta tan natural com sigui possible".
A més, exposa que aquesta dieta està composta de "menjar fet a casa, menjar del camp i aliments tan naturals com sigui possible i frescos". També explica que la dieta mediterrània és una de les que més beneficis aporta a la nostra salut: "és la dieta que més beneficis ha demostrat no només per al cor sinó per a la salut en general, per al cervell i per a la longevitat".
Acaba la seva explicació parlant de la longevitat: "On hi ha les persones amb més esperança de vida, un d'aquests llocs és la conca del Mediterrani i això ha de ser per alguna cosa, perquè mengem menjar molt semblant".
Estudi d'"El Orden Mundial"
Rojas fa referència a un estudi realitzat per "El Orden Mundial" que executa un mapa de l'esperança de vida a la Unió Europea. Tot i que l'estudi és del 2024, es pot observar com els països del sud d'Europa, és a dir, els que toquen el mar Mediterrani, tenen més esperança de vida que els altres.
Notícies relacionadesA més, el mateix estudi assegura que "és especialment destacable a Europa, on Espanya i Itàlia acullen les regions més longeves de l'espai comunitari. A més de ser països amb un alt desenvolupament i una sanitat pública accessible, la dieta mediterrània té un paper essencial davant dels països europeus del nord o de l'est".
Rojas també explica que aquesta dieta destaca per fer servir oli d'oliva verge extra com a greix principal; prioritza fruites, verdures, llegums i fruita seca; inclou peix freqüentment, especialment peix blau; aporta proteïnes de qualitat com ous, lactis i una mica de carn; utilitza cereals integrals; redueix al mínim els ultraprocessats i sucres; i promou activitat física i vida social activa.
- Retrobament històric Manolo García i Quimi Portet: la química atòmica de rock-and-roll, poesia i desvari de la qual va néixer El Último de la Fila
- Crisi a bord de l’MV Hondius Aquests són (de moment) els passatgers del creuer afectats per hantavirus: tres morts i cinc de contagiats
- Crisi a l’escola catalana "No podem més": el 0-3 inicia aquest dijous el calendari de 17 jornades de vagues educatives a Catalunya
- UFC Les paraules d’Ilia Topuria a Donald Trump en la seva visita a la Casa Blanca: «Mai vaig pensar que series tan amable»
- El 9 de juny La visita del Papa a Barcelona: Sergio Dalma i l’Escolania de Montserrat actuaran en el gran acte a l’Estadi Olímpic
