El nou Ajuntament de Sabadell divideix el pes executiu entre les quatre formacions
Joan Berlanga (Unitat pel Canvi) entra com a regidor d'Educació i Sostenibilitat i Marisol Martínez (Guanyem Sabadell) a Comerç i Esports

Foto de família del nou equip de Govern de Sabadell.
El nou cartipàs de l'Ajuntament de Sabadell distribueix el pes executiu del govern entre les quatre formacions per donar entrada a Unitat pel Canvi i Guanyem Sabadell a l'equip de govern. D'aquesta manera, el nou consistori d'esquerres tindrà quatre àrees, encapçalades pels líders de cada formació, i 14 regidors amb cartera.
Juli Fernàndez (ERC), com a alcalde, manté gran part de les seves atribucions executives. Així, Fernàndez lidera l'àrea d'Economia, Innovació i Serveis Centrals, mantenint les seves atribucions en referència a la Policia Municipal, Comunicació i Relacions Institucionals.
De les atribucions plantejades al juny, Fernàndez perd la responsabilitat executiva de Serveis Centrals, que agafa Albert Boada. Com publica iSabadell, també perd Promoció Econòmica, que es divideix en diverses regidories, així com la regidoria de Comerç, que anirà a parar a la portaveu de Guanyem Sabadell, Marisol Martínez.
Martínez, a més, serà la nova tercera tinenta d'alcalde, responsable de l'àrea de Promoció de la Ciutat i Participació i regidor de Comerç i Esports. La regidora Glòria Rubio deixa de ser tinenta d'alcalde i perd les competències d'Esports, però manté Participació.
FINS A 14 REGIDORS AMB CARTERA
Per la seva banda, l'alcalde d'Urbanisme i Habitatge, Maties Serracant, manté gran part de les seves atribucions, però passa de primer a segon tinent d'alcalde. El primer serà el portaveu d'Unitat pel Canvi, Joan Berlanga, que liderarà l'àrea d'Acció Social i Cultura i serà regidor d'Educació i de Sostenibilitat.
A més dels canvis en referència al posicionament dels portaveus d'Unitat pel Canvi i Guanyem Sabadell, en l'àrea d'Economia, coordinada per l'alcalde, Albert Boada seguirà a Nova Economia. Ja era regidor de Recursos Humans, però ara incorpora la gestió integral de Serveis Centrals.
En l'àrea d'Acció Social, Gabriel Fernàndez deixarà de ser tinent d'alcalde i se centrarà exclusivament en la regidoria, i alhora Ramon Vidal serà el nou regidor de Salut i Montserrat Chacón conserva Cultura.
NOVES REGIDORIES
A més, es crea la regidoria de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, que coordinarà Miquel Soler. A més, el republicà Xavier Guerrero manté Espai Públic i deixa Transparència en mans d'Elena Hinojo.
Finalment, l'àrea de Promoció de la Ciutat substituirà l'antiga àrea de Coneixement i Participació. Glòria Rubio serà regidora de Participació, Edu Navarro serà el responsable de Treball i Empresa i Míriam Ferràndiz serà regidora de Drets Civils.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi