La ponència política del PP rebutja posar un cordó sanitari a Vox

El PP va fer pública ahir la ponència política que el partit debatrà de cara al congrés intern de juliol. Un grup de dirigents de la formació, entre d’altres, els presidents autonòmics Juanma Moreno i Alfonso Fernández Mañueco, han elaborat un document de 39 folis amb el projecte que proposen als espanyols per portar a terme "un mandat transformador" d’Espanya si Alberto Núñez Feijóo arriba a la Moncloa. La ponència obvia temes sensibles i divisius per a un partit conservador com són l’avortament i l’eutanàsia, tot i que sí que fa referència a la necessitat de tenir un sistema de cures pal·liatives "més ben dotat i humanitzat".
En aquest congrés de juliol Feijóo va decidir que només hi hagués dues ponències, aquesta política i la d’estatuts, que es farà pública avui. En la política, a la qual ara els afiliats podran presentar esmenes, els conservadors plantegen la necessitat de fer una "organització territorial més clara en què les competències de l’Estat i les comunitats autònomes estiguin ben definides, evitant ambigüitats, revisionisme i conflictes permanents". Segons els populars, els estatuts d’autonomia no poden convertir-se "en espais de negociació paral·lela ni font de privilegis".
Notícies relacionades"Tacticisme arbitrari"
En aquest apartat de política institucional, la ponència aborda un tema sensible per a Feijóo tot i que sense anomenar la paraula clau: Vox. Els populars denuncien que fa anys que el socialisme actual vol triar a qui ha d’excloure’s del diàleg democràtic", amb referència a Vox, i afegeix que el PSOE ho fa mentre pacta amb formacions independentistes i nacionalistes que volen "la desaparició d’Espanya". Segons el PP, els socialistes pretenen "bloquejar la formació de majories alternatives donant mostra d’un tacticisme arbitrari i molt poc escrupolós". "Ni cordons arbitraris ni majories incoherents", es llegeix en el document.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions
- Ábalos va acudir a Aldama per arreglar un problema als baixos de casa seva
- L’avís Cerdán a Koldo: "Dic que et cuidis, mira de col·locar la família"
- Tempesta política Les 12 hores més frenètiques de Koldo
- Tempesta política Junts dona aire a Sánchez, però li exigeix «garanties» per continuar recolzant-lo
- ERC promet ser "exigent", però no demanarà eleccions