Gestionar el temps
És important equilibrar l’ús de la tecnologia amb enfocaments d’aprenentatge més tradicionals

La introducció dels ordinadors a les aules va ser vista inicialment com un avenç prometedor que transformaria el procés d’aprenentatge dels estudiants. Tot i que indubtablement són una eina valuosa, la seva implementació ha plantejat desafiaments significatius i ha generat debats sobre el seu impacte en el desenvolupament acadèmic i social dels alumnes.
Si bé els ordinadors ofereixen als alumnes accés a una àmplia gamma de recursos educatius i presenten una manera atractiva d’aprendre, també han sorgit preocupacions importants. Un dels principals problemes és l’augment de les distraccions i la disminució de la capacitat d’atenció. La facilitat per canviar d’activitat amb un sol clic pot portar a una més baixa concentració i dificultats per mantenir l’enfocament en les tasques assignades. Els estudiants poden veure’s temptats de distreure’s amb contingut no relacionat amb l’aprenentatge, com les xarxes socials o els jocs en línia, cosa que pot afectar negativament el seu rendiment acadèmic.
A més, l’accés il·limitat a la tecnologia pot afectar la qualitat de la interacció social i el desenvolupament d’habilitats de comunicació. Això pot tenir repercussions en la seva capacitat per col·laborar amb d’altres, resoldre conflictes i desenvolupar relacions interpersonals sòlides.
D’altra banda, l’ús excessiu de la tecnologia
pot limitar les oportunitats de participació en activitats que requereixen reflexió profunda i anàlisi crítica. Els estudiants poden tornar-se dependents de la gratificació instantània que ofereix la tecnologia, que pot afectar la seva capacitat per enfrontar desafiaments a llarg termini i persistir en els seus esforços.
És important equilibrar l’ús de la tecnologia amb enfocaments d’aprenentatge més tradicionals. Els mètodes d’ensenyament que fomenten la participació activa, el debat i la reflexió crítica continuen sent fonamentals per al desenvolupament integral de l’alumne. En resum, si bé l’ús de portàtils a les aules pot ser beneficiós per millorar l’accés a la informació i promoure l’aprenentatge actiu, també cal abordar els desafiaments associats. Només mitjançant un enfocament equilibrat i reflexiu podem aprofitar al màxim el potencial de la tecnologia i garantir que tots els estudiants tinguin l’oportunitat de desenvolupar les habilitats necessàries per tenir èxit en el món modern.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord
- Seguidors expectants Rosalía i el seu nou disc, una qüestió de fe i paciència: aquesta nit revelarà més detalls del seu quart àlbum