On Catalunya
TELEFONIA
Movistar, Vodafone i Orange reforcen la cobertura mòbil durant la temporada turística
Els operadors milloraran la xarxa a les platges i als municipis més visitats
playacaminal /
Ha arribat l’estiu, sinònim que moltes ciutats turístiques multiplicaran la població, amb la sobrecàrrega que això suposa per als serveis. Un d’aquests serveis és la cobertura de telefonia mòbil, i perquè els visitants puguin seguir fent servir els seus telèfons sense problemes els grans operadors que donen servei a Espanya han anunciat que en reforçaran la cobertura a desenes de ciutats.
Telefónica, líder a Espanya, ha anunciat que invertirà 18 milions d’euros a millorar la cobertura i el radi d’abast a 134 municipis catalans tant per a 3G com per a 4G. A través del pla estiu, la firma ha optimitzat els serveis de veu i dades mòbils de tal manera que se’n podrà incrementar l’ús durant l’estiu una mitjana del 30% en el cas del 3G i fins a duplicar-se en el cas del 4G. La majoria del reforç es fa en zones de costa, però també s’han aplicat millores a municipis de l’interior.
Notícies relacionadesVodafone, mentrestant, ha reforçat la cobertura 4G a 600 de les principals platges d’Espanya, cosa que representa 200 localitzacions més que en el mateix període de l’any 2015. L’empresa ha anunciat que 350 poblacions comptaran per primera vegada aquest estiu amb accés a la xarxa 4G, que en l’època estival del 2015 no tenien cobertura d’aquesta tecnologia.
Orange també ha anunciat que reforçarà la cobertura a Barcelona: intensificarà el desplegament 4G en municipis amb perfil vacacional, amb una inversió de 232.000 euros, dedicats a instal·lar noves antenes i a reforçar la capacitat d’altres ja existents. En total, se’n beneficiaran nou estacions que donen servei a localitats com Arenys de Mar, Calella, Sant Pol de Mar o Tavertet.
- Descans nocturn Els otorrinos coincideixen: "Dormir amb la boca oberta pot afectar seriosament la teva salut respiratòria"
- Entrevista Montse Pascual, nova directora del Parc: "Treballarem per reforçar l’equilibri entre ús i conservació del cap de Creus"
- Familiars amb avis a la residència Font dels Capellans de Manresa denuncien deixadesa i mala gestió
- Equipament precintat L’històric casal de Magòria a Barcelona no reobrirà fins al setembre per motius de seguretat
- Absolt el professor d'institut de Blanes acusat d'enviar una fotografia dels genitals a alumnes de 2n d'ESO
