On Catalunya
Agafa pa i suca
La febre dels New York rolls, per Òscar Broc
És la nova addicció dels ‘gastroinfluencers’. Aquest croissant rodó i farcit ja es ven més que el nou disc de Karol G
Ens volen mal. Ens volen veure implorant clemència al nostre endocrí, retardant fins a l’indicible la pròxima anàlisi de sang, estudiant entre olles les condicions per ser soci del Dir Claris. Parafrasejant Pedro Almodóvar: ¿què he fet jo per merèixer això?
La rebequeria victimista està justificada. L’objecte de la meva dissort es diu New York roll i ha entrat a la meva vida per obrir-me definitivament les portes de la diabetis. Si el nom despista, que la gent sàpiga que em refereixo a un croissant rodó i farcit. Fàcil. Una massa de croissant que s’enrosca sobre si mateixa en un mar de sucre i mantega, deixa anar tones de crema quan li claves la dent i per acabar-ho d’adobar, presenta un ‘topping’ dolç a tall de corona, per si la potent massa i el raig del farcit no et semblen suficient.
El bitxo ha nascut a Nova York, on sinó, i té el seu origen a la fleca Lafayette Café & Bakery, un d’aquests llocs cuquis que volen enviar-nos a la tomba abans dels 50. Evidentment, el croissant rodó ha trigat poc a arribar a Espanya i ja s’està venent més que el nou disc de Karol G.
Fotogènia ensucrada
Els ‘gastroinfluencers’ estimen aquestes coses. El sucre 2.0 ven a Instagram. Els ‘reels’ adoren les peces modernes de brioixeria per a majors de 18 anys. I en aquest foc creuat entre viralitat i creativitat, el que surt més mal parat és sempre el sofert consumidor, tip de colesterol i sucre, totalment incapacitat per donar-se un respir alimentari i passar-se a l’api i la pastanaga. Perquè ara és el New York roll i demà serà un altre patracol pastisser fullat, i l’endemà una ensaïmada Boston cream, i així fins que la història acabi com l’acudit d’Eugenio:
–Si menges més pastissos rebentaràs.
–Doncs dona-me’n un altre i aparta’t.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Programa solidari Catalunya es bolca contra el càncer en ‘La Marató 2025’
- Canvi climàtic Joan Roig dimiteix com a alcalde d’Alcanar a ‘Salvados’: «Ens ve una cosa molt greu, molt greu»
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- 'El segon cafè' de La 2Cat L'Editorial de Cristina Villanueva: Forçats a somriure
- Canvi històric Tendència global, seguretat, immigració…: Cinc claus per entendre la victòria de l’ultra Kast en les eleccions de Xile
- Registres meteorològics Catalunya registra acumulacions de fins a 150 litres per metre quadrat en un sol matí després del pas de la borrasca Emilia
- Òbit Mor Gerard Suñé als 23 anys, promesa del rem nacional
