On Catalunya
BONS FUMS
Exercita el calçot
En aquests restaurants de la capital et sentiràs com si estiguessis a la Festa de la Calçotada de Valls aquest diumenge

zentauroepp36909094 onbarcelona restaurante can xurrades170125180819
Ho notes, ¿oi? És temps de calçots, és clar que sí, però a tu el temps no et sobra. Afortunadament, Barcelona ofereix la possibilitat de celebrar copioses calçotades dins els seus límits: en aquests restaurants el teu cos estarà en el ventre de la bèstia, d'acord, però la teva ment viatjarà fins a una masia celestial del camp tarragoní.
A Sants, les graelles de Can Manel treballen sense parar. Costelles de xai, cuixes de pollastre, botifarres, carxofes, verdures. La desfilada és interminable. Però ara les seves brases tenen com a estrella convidada el calçot. En aquest foc es fan les coses bé. Per 33 euros, en tindràs una abundant ració d'unes 20 peces, segons carnívors, postres i cava. Si decideixes salpebrar la calçotada amb uns cargols, hauràs cantat bingo: també són de traca.
L'Antic Forn
Pintor Fortuny, 28
VETERANÍSSIM FOC
Anem a la jungla del Raval. Allà, L'Antic Forn suma a la seva carta de cuina catalana tradicional uns calçots molt competitius. Els couen del novembre al març en el seu veteraníssim foc, i el restaurant disposa de prou espai per albergar grups d'amics o reunions familiars. El menú de calçotada surt per 30 euros i inclou carns (botifarra i be o entrecot), begudes i postres (crema catalana, 'what else?'). Més cèntric impossible.
El restaurant Can Xurrades no està per xorrades: els calçots que factura són producte de Valls de la millor qualitat i puresa. Galons. La seva graella de carbó fa molt de temps que acaricia aquest producte. I la resta de menjar que passa per les brases també fa honor a la reputació dels seus calçots, dels més apreciats a l'Eixample.
Treu el boli i apunta els dígits: 12 calçots, mitja mitjana a la brasa de 250 grams, postres, cafè i 'chupito' a canvi de 40 euros. També pots demanar calçots com a plat individual.
SALSA SENYORIAL
Notícies relacionadesSi puges més amunt i t'acostes a Gràcia, trobaràs un lloc que s'ha guanyat la glòria calçotaire. La taverna catalana El Disbarat rendeix culte a aquesta hortalissa, la mima, la cuina amb sapiència en brasa de carbó, li prepara un romesco senyorial i la inclou en un menú combinat a 26 euros amb segon a escollir (broda les carns a la graella) i postres. Compte amb la seva matèria primera: parlem de calçots ecològics de l'Alt Penedès. De tonteries, les justes.

Restaurant El Disbarat, al carrer Montseny.
Si pugem una mica més, l'aroma dels calçots ens conduirà a El Canalla, a l'ínclit barri de Sarrià. Cada nit i els caps de setmana, el seu grill Josper també té espai per a aquesta preada ceba. I et costarà Déu i ajut no ficar el dit a la seva salsa romesco: pecat mortal. Per cert, també seria pecat no anar a El Jardí de l'Àpat, un dels santuaris calçotaires més emblemàtics de Barcelona. Solera. Infal·libilitat. Per la raonable xifra de 32 euros, calçots de Valls, graellada de carn, torrada amb tomàquet, postres i migdiada de tres hores. Normal.
- Metabolisme Fetge gras: Isabel Viña explica com revertir-lo i potenciar el ‘detox’
- Barcelona restaura una vil·la romana ‘amagada’ al costat de la Catedral
- Eurovisió Melody, sobre la conciliació familiar i la salut mental: "S'han rigut que necessiti estar amb el meu fill"
- Melody: "S’han burlat de mi i per sobre de tot està la salut mental"
- Transport públic La L3 del metro de Barcelona s'ampliarà amb 9 noves estacions
- Via lliure a l’opa Manual per a accionistes i clients del BBVA i del Sabadell: ¿com t’afectaria la fusió?
- El nou robot amb sentit del tacte d'Amazon podria substituir els treballadors humans de magatzem
- Ocupació Ni 10 ni 20 minuts, aquest és el temps de descans que tenen els treballadors durant la jornada laboral segons l'Estatut dels Treballadors
- Tendència El còmode tallat de cabells que es portarà aquest 2025: val per a cabells arrissats, ondulats i llisos
- Sector bancari Cuerpo eleva l'opa BBVA-Sabadell al Consell de Ministres i obre la porta a que el Govern central l'entorpeixi