On Catalunya
experiència immersiva
Sobrevola Barcelona a cavall d’un drac
És l’última incorporació a la graella de les experiències immersives i de realitat augmentada, un viatge modernista al Targaryen: utilitzant dracs (digitals) per conèixer més sobre el modernisme i la ciutat a la Casa Amatller

barcelona/1Amatller_drac.jpg
Queda clar que la moda de les experiències envoltants ja no és una cosa passatgera. Són a tot arreu, impregnant tota la graella cultural, omplint espais museístics de viatges digitals que ni el millor guru dels setanta amb LSD.
L’última aventura immersiva que arriba a Barcelona permet pujar a cavall d’un drac, al més pur estil Targaryen. És la proposta de l’edifici de Puig i Cadafalch del número 41 de passeig de Gràcia, la Casa Amatller, que se suma a la seva veïna, la Casa Batlló (43), com a espai cultural que barreja realitat augmentada i modernisme.
Notícies relacionadesHan batejat aquest espai com a Museu Digital. Compta amb 2.000 metres quadrats dividits en cinc sales. Una cúpula amb màping sobre l’evolució de Barcelona; dues sales interactives: una d’il·lustrada per l’artista Pilarín Bayés, una amb una experiència immersiva 360º i una altra de realitat virtual, que requereix ulleres especials per disfrutar-la.
Aquestes dues últimes sales acolliran exposicions temporals; ara el torn és per a Dracs. Llegendes de foc, en la qual ha participat el Centre d’Arts Digitals Ideal (Dr. Trueta, 196-198), referents de l’art immersiu a Europa. Protagonitzada per dracs, sempiterns protagonistes de les llegendes catalanes i l’art modernista, l’exposició proposa aventures digitals per conèixer més sobre aquest animal mitològic que a Casa Amatller apareix en figures, gàrgoles i forjats, i sobre els quals podràs visitar Barcelona a ull de falcó.
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Ferran Olivé, tresorer del FC Barcelona: "Limak té més solvència tècnica que totes les constructores espanyoles"
- TRIBUNALS La justícia reactiva la investigació de la mort d’Andic
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- SANITAT València tampoc fa tots els cribratges de càncer
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Científic de prestigi Manel Esteller deixa l’Institut Josep Carreras després d’una auditoria per presumptes irregularitats
- A Barcelona Un cotxe es precipita a la rambla del Carmel al sortir d’un pàrquing marxa enrere
- NEGA QUALSEVOL POLÈMICA Hansi Flick, sobre Lamine Yamal: «té una actitud molt professional, en la seva vida privada no m’hi fico»
- Gir judicial Jonathan Andic, de testimoni a investigat: ¿què sabem i què no de la mort del fundador de Mango?