On Catalunya
MODA
'Lleoparditza' com vulguis
L'estampat de lleopard s'ha obert pas definitivament en la indumentària masculina després d'estar proscrit durant dècades.

zentauroepp50920231 abel191115164105
«Si ets raonable i dolç, no és per a tu», deia Christian Dior de l’‘animal print’, un estampat amb connotacions sexis, salvatges i de carrer –tenim, si no, Jane Mansfield que va de compres amb talons i el seu lleopardíssim biquini–, a qui li ha costat decennis sortir de la indumentària femenina.
Abans de colar-se en la moda, el pelatge animal havia sigut un signe de dominació: les catifes atorgaven estatus als palaus i els caçadors creien que absorbien el poder de la fera. De fet, la primera vegada que l’estampat va saltar al ‘mainstream’ va ser en format unisex: Johnny Weissmuller i Maureen O’Sullivan lluïen tapall d’‘animal print’ a Tarzan de les mones (1932), mentre es desplaçaven de liana en liana i ell proferia crits selvàtics.
Amb aquell precedent, no és estrany que la relació de l’estampat amb l’armari masculí hagi resultat problemàtica. El fet és que, durant dècades, amb l’‘animal print’ –patrimoni de les senyores ferotges– només s’havien atrevit els nois dolents del rock i la dissidència de la sagrada virilitat. D’acord –deia la gent en general–, Keith Richards, David Bowie i Kurt Cobain el van portar amb actitud, ¿però no faré el ridícul si vaig de lleopard a l’oficina?
Notícies relacionadesNo obstant, des que l’estampat infecciós desborda la passarel·la i el carrer, els prescriptors del gremi recomanen a) deixar-lo per als detalls o b) utilitzar-lo només de cintura cap a dalt. Tot i així, des d’aquest racó animem que cadascú lleoparditzi a la seva manera. Al cap i a la fi, no hi ha idea més suggeridora avui en la moda que la que esquinça les velles regles del gènere i del gust.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- FUTBOL Mor Diogo Jota, el davanter del Liverpool, en un accident de trànsit
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Accident Dos vianants ferits en ser atropellats per un autobús H12 a la Gran Via de Barcelona
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Ciència espacial Telescopis de tot el món observen l’arribada d’un gegantí objecte interestel·lar al nostre Sistema Solar
- Polítiques socials a Catalunya El Govern estudia eliminar l’ajuda a extutelats per integrar-la a la nova renda garantida
- Sous públics Els funcionaris de l’Estat cobraran una paga per retards i la pujada del 0,5% en la nòmina de juliol