Belarra i Puente pacten reforçar els requisits "ambientals" del Prat
Podem assegura que ha acordat parar fins al 2031 l’ampliació de l’aeroport
Podem va permetre l’aprovació de la llei de mobilitat sostenible, iniciativa estrella d’Óscar Puente, després d’una negociació in extremis amb el responsable del Ministeri de Transports que es va tancar amb un acord per reforçar els requisits mediambientals obligatoris per a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat. No obstant, minuts després de segellar el pacte, les dues parts van xocar per les implicacions de l’acord. Els morats defensen que suposa paralitzar l’inici de les obres d’ampliació fins al 2031 i el mateix Puente va explicar que no hi havia prevista cap obra fins a aquell moment, de manera que "no hi ha cap variació", va afirmar, sobre el pla inicial del Govern.
Després d’unes quantes setmanes amenaçant l’Executiu de tombar aquesta norma, que fa un any i mig que es negocia al Congrés, els quatre diputats morats es van acabar abstenint. "Podem ha assolit un acord amb el Govern per facilitar, amb la seva abstenció, l’aprovació de la llei de mobilitat sostenible", van assenyalar fonts morades minuts abans de la votació. "A canvi", continuaven, "l’Executiu s’ha compromès públicament a ajornar les obres d’ampliació de l’aeroport del Prat almenys fins al 2031".
A més, des de la formació de Ione Belarra precisen que el pacte assolit amb Transports "recull expressament que l’ampliació del Prat no s’inclourà en el DORA III, el document regulatori que planifica les infraestructures aeroportuàries per al període 2026-2031". D’aquesta manera, asseguren, l’obra no es portarà a terme fins al període posterior.
Notícies relacionadesNo obstant, Puente va negar que aquest acord suposi una "variació dels terminis" previstos per portar a terme l’ampliació. El ministre va assegurar que en el DORA III no es recull l’execució de cap obra, tret de la de naturalesa ambiental o de naturalització, que sí que estan permeses, segons l’acord amb Podem. En aquest sentit, Puente va explicar que el document conté l’elaboració del pla director per a l’ampliació del Prat, la seva avaluació ambiental, la justificació d’obra d’interès públic, la redacció del projecte i aquestes obres de naturalesa ambiental o de naturalització. "No hi ha cap variació", va insistir el titular de Transports.
Una línia similar va defensar el conseller Albert Dalmau a X. "L’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat continua intacta", va dir al conèixer el pacte, perquè "desbloquejar la seva ampliació ha sigut una prioritat del Govern per posar el país en marxa".
- El fenomen de ‘lux’ L’Escolania es defensa per cantar en castellà en el disc de Rosalía
- Els ‘expats’ conquereixen el nou barri del port de Badalona
- Amnistia L’advocat general de la UE avala que s’amnistiïn la malversació i el terrorisme, però objecta els terminis de la llei
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Judici per revelació de secrets Un periodista diu que va veure l’‘e-mail’ de González Amador abans que García Ortiz
- Nova llei de protecció al consumidor Així t’afectarà la llei que combat les trucades ‘spam’ i l’espera infinita al telèfon
- Fita per a la música en català Oques Grasses anuncia un segon concert de comiat a l'Estadi Olímpic
- Judici al fiscal general La defensa del fiscal general demana la seva absolució apel·lant a "una voluntat de no investigar" qui més va poder accedir al correu
- FISIOTERÀPIA L’altra causa dels mals de cap que no són on creiem però té tractament
- 45è aniversari de la JNC Puigdemont, Mas, Aragonès i Montilla participen en un col·loqui de les joventuts de Junts sense Torra
