Belarra i Puente pacten reforçar els requisits "ambientals" del Prat
Podem assegura que ha acordat parar fins al 2031 l’ampliació de l’aeroport

Podem va permetre l’aprovació de la llei de mobilitat sostenible, iniciativa estrella d’Óscar Puente, després d’una negociació in extremis amb el responsable del Ministeri de Transports que es va tancar amb un acord per reforçar els requisits mediambientals obligatoris per a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat. No obstant, minuts després de segellar el pacte, les dues parts van xocar per les implicacions de l’acord. Els morats defensen que suposa paralitzar l’inici de les obres d’ampliació fins al 2031 i el mateix Puente va explicar que no hi havia prevista cap obra fins a aquell moment, de manera que "no hi ha cap variació", va afirmar, sobre el pla inicial del Govern.
Després d’unes quantes setmanes amenaçant l’Executiu de tombar aquesta norma, que fa un any i mig que es negocia al Congrés, els quatre diputats morats es van acabar abstenint. "Podem ha assolit un acord amb el Govern per facilitar, amb la seva abstenció, l’aprovació de la llei de mobilitat sostenible", van assenyalar fonts morades minuts abans de la votació. "A canvi", continuaven, "l’Executiu s’ha compromès públicament a ajornar les obres d’ampliació de l’aeroport del Prat almenys fins al 2031".
A més, des de la formació de Ione Belarra precisen que el pacte assolit amb Transports "recull expressament que l’ampliació del Prat no s’inclourà en el DORA III, el document regulatori que planifica les infraestructures aeroportuàries per al període 2026-2031". D’aquesta manera, asseguren, l’obra no es portarà a terme fins al període posterior.
Notícies relacionadesNo obstant, Puente va negar que aquest acord suposi una "variació dels terminis" previstos per portar a terme l’ampliació. El ministre va assegurar que en el DORA III no es recull l’execució de cap obra, tret de la de naturalesa ambiental o de naturalització, que sí que estan permeses, segons l’acord amb Podem. En aquest sentit, Puente va explicar que el document conté l’elaboració del pla director per a l’ampliació del Prat, la seva avaluació ambiental, la justificació d’obra d’interès públic, la redacció del projecte i aquestes obres de naturalesa ambiental o de naturalització. "No hi ha cap variació", va insistir el titular de Transports.
Una línia similar va defensar el conseller Albert Dalmau a X. "L’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat continua intacta", va dir al conèixer el pacte, perquè "desbloquejar la seva ampliació ha sigut una prioritat del Govern per posar el país en marxa".
- Previsió meteorològica El Meteocat ho confirma: canvis bruscos a Catalunya en menys de 24 hores
- Tribunals La dona de l’acusat de violar la seva filla de 21 anys a Lleida el denuncia per maltractament
- Almenys 12 víctimes Investigat un notari de Barcelona per estafar avis i persones amb discapacitat
- Les ZBE a Catalunya Sabadell, Lleida i Girona, les úniques ciutats catalanes no metropolitanes que estan llestes per multar els cotxes contaminants
- Les vivendes unipersonals creixen i són la primera opció a Ciutat Vella
- Uber acumula 23 milions en multes per ocupar falsos autònoms
- Israel i Hamàs observen "avenços cautelosos" en la negociació
- El Saló Nàutic de BCN busca un salt qualitatiu
- Belarra i Puente pacten reforçar els requisits "ambientals" del Prat
- La CE expedienta a Espanya per la multa a 5 línies ‘low cost’ per l’equipatge de mà