El jutge del cas Montoro prorroga la instrucció fins al pròxim gener
La decisió del magistrat obeeix al fet que estan pendents els interrogatoris de la trentena d’últims imputats recents

El titular del Jutjat d’Instrucció número 2 de Tarragona, Rubén Rus Vela, ha prorrogat fins al 26 de gener del 2026 el cas Montoro, segons especifica una interlocutòria de 26 de juliol que ha pogut consultar aquesta redacció. En la resolució l’instructor justifica aquesta decisió perquè "en dates recents s’ha comunicat la imputació a una trentena de persones, tant físiques com jurídiques".
En aquest sentit, en la interlocutòria el jutge recorda que per això "queda pendent la pràctica de les declaracions de tots els investigats i s’està pendent de rebre un informe de la Unitat de Suport de l’Agència Tributària", completa. L’instructor també anuncia que al seu jutjat ha rebut "nombrosos escrits" de persones jurídiques que pretenen constituir-se com a acusacions populars. Precisament, el 31 de juliol el jutge va acceptar la personació de Podem com a acusació popular en la causa, en què ja figuren partits com el PSOE i Vox.
Notícies relacionadesAquest és el motiu pel qual l’instructor veu necessari prorrogar el termini d’instrucció, "ja que si no es fes s’impediria als investigats la possibilitat de sol·licitar la pràctica de diligències d’instrucció, de la mateixa manera que és previsible que del contingut de les declaracions se’n podria derivar la necessitat d’acordar unes noves diligències d’instrucció que en aquest moment no poden ser acordades pel fet de ser ignorat el seu contingut", diu la resolució.
Per la seva banda, la representació processal del PSOE ja havia sol·licitat l’ampliació de sis mesos atenent "la complexitat de la causa, la multiplicitat d’investigats, la necessitat de practicar diligències ja acordades i no executades", a fi de complir "les finalitats constitucionals del procés penal".
-
Ofert per
- Circulació en proves El gran tall de l’R3 durant 16 mesos allargarà el temps de viatge entre 20 i 30 minuts
- Crits de l’afició blaugrana contra Figo
- Mesures contra la massacre de Gaza Junts votarà a favor del decret d'embargament d'armes a Israel, però la seva aprovació continua a l'aire
- CRÍTICA Un Sabina amb magnetisme, melancolia i calor popular en el seu comiat a Barcelona
- Salut mental col·lectiva Omar Rueda, psicòleg: "L'Estat d'Israel te moltes conductes psicopàtiques"
- AGENDA MUSICAL Barcelona ofereix vuit interessants concerts fins que s’acabi el mes
- Sortides de groc A la recerca del paisatge tardoral
- ‘World’s Best Bars’ BCN posa tres cocteleries al top 100 mundial
- Per apuntar i decorar Papereries que amaguen tresors