Les flames no donen treva a Zamora i Lleó i s’acarnissen amb Lugo
A la província de Zamora, a l’escarpada orografia i a unes condicions meteorològiques adverses per contenir l’avanç dels tres fronts actius del foc originat a Porto s’hi van afegir ahir els pirocúmuls. D’aquesta amenaça en va advertir ahir Antonio Rodríguez, director tècnic d’extinció de l’incendi forestal de Porto, que va assegurar que es mantenen "vius" tres fronts.
Rodríguez va precisar que el vessant que més preocupa és el que avança pel pendent sud de la muntanya a la serra de La Cabrera de Lleó. Per aquesta raó, va ser necessari intensificar els treballs de contenció per intentar frenar l’avanç del front de La Baña, ja a la província de Lléo, que "és el més perillós". En aquesta mateixa província, les autoritats sospesen la tornada a casa dels desallotjats de la Valle Gordo d’Omaña, evacuats per segona vegada diumenge, durant el matí d’avui.
A la veïna comunitat de Galícia, les flames s’enceben ara amb Lugo amb dos focus actius, un molt a prop de llogarrets. El més perillós és el foc registrat a A Pobra do Brollón, que afecta una superfície de 800 hectàrees i es propaga amb rapidesa. En total, són 13 els incendis de més de 20 hectàrees a Galícia, dels quals quatre continuen actius. El balanç de la superfície cremada va sumar ahir 1.600 noves hectàrees, de manera que s’ha superat el rècord de muntanya cremada del 2006, quan van cremar 95.947 hectàrees..
- Nova actualització ¿Guanyarà el PP per majoria absoluta les eleccions a Andalusia 2026? Així estan les prediccions més enllà de les enquestes
- Decisió judicial L’Audiència de Barcelona ordena investigar l’ús de gas pebre en una protesta propalestina
- Successos Els Mossos troben 12 armes de guerra en un Porsche abandonat a l’AP-7 a Figueres
- Societat Una motxilla amagada a l’Empordà: un enigma que es reactiva trenta anys després, des de l’Equador
- Descobriment El misteri de l’escultura de Dalí que va aparèixer de la nit al dia en un ajuntament i de la qual ningú no vol parlar
