Onada de pasteres
Els voluntaris assumeixen el pes de la crisi migratòria a les Balears

L’arribada massiva de pasteres a les costes de les Balears, una tendència en augment, ha posat de manifest una greu situació humanitària en la qual l’atenció institucional es mostra "precària i insuficient". Mentre les xifres d’arribades es disparen, la càrrega assistencial recau sobre les espatlles d’associacions i voluntaris. Carlos Martín Ciscar, portaveu de la Plataforma Les Balears Acollim, denuncia l’"alarmant falta de recursos" que contradiu les promeses de les administracions, malgrat que la situació era "una mica previsible" des de fa mesos.
El relat de Martín no és nou, sinó la crònica d’una situació que es repeteix dia rere dia, especialment en els últims mesos. L’escena més visible i palpable del drama migratori a les illes es desenvolupa a la zona de l’Estació Marítima de Palma. Els migrants, després de ser rescatats i identificats en el CATE de Son Tous, són traslladats per la policia i deixats a l’espera d’un ferri que els porti a la Península. Allà, l’atenció institucional s’esvaeix i la solidaritat dels voluntaris agafa el relleu. La situació és de "precarietat de mitjans, de personal, de Creu Roja, de material", denuncia Martín.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- TRIBUNALS La fiscalia investiga «l’absència de plans de prevenció» d’incendis després de «la situació desastrosa» d’aquest estiu
- Incendis provocats L’estratègia en l’incendi de Fasgar (Lleó) es «trenca» perquè algú torna a calar el foc després del pas dels bombers
- Succés a Lleida Detingut un menor per la mort d’un noi de 18 anys a Tàrrega després d’una baralla
- Incendis Castella i Lleó analitzarà les empreses adjudicatàries que fan servir peons forestals sense formació
- Congrés mundial a Barcelona Els microbis ja s’adapten al canvi climàtic: biòlegs detecten en hospitals un fong híbrid resistent a la calor