Empreses marcades en fosforescent
Els investigadors revelen que Koldo assenyalava amb retolador a Pardo de Vera les companyies que havien de ser adjudicatàries de les obres públiques.

La situació judicial de l’expresidenta d’Adif Isabel Pardo de Vera es complica dia a dia. La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil concreta en un informe els indicis recollits contra ella per la presumpta destresa d’adjudicacions de la trama a què primer va donar nom Koldo García i després, Santos Cerdán. Entre ells figura que el que era assessor del llavors ministre José Luis Ábalos marcava a qui després seria secretària d’Estat amb fosforescent de diferent intensitat, "per dissimular", les obres a què s’havia d’adjudicar o no determinada infraestructura.
El jutge de l’Audiència Nacional Ismael Moreno ha citat a declarar Pardo de Vera el pròxim dia 21 pels delictes de malversació de cabals públics, suborn, delicte de tràfic d’influències, prevaricació i organització criminal. En l’últim escrit de l’Institut Armat s’afirma que Koldo García "hauria acudit a Isabel Pardo de Vera en repetides ocasions per intercedir en adjudicacions a Acciona i Valenciana Enginyeria i Construcció".
Diferents intensitats
A tall d’exemple, els investigadors assenyalen que el 28 de gener del 2019 Koldo "li va remetre una imatge amb els resultats de les ofertes presentades per a una licitació d’obra lligada al projecte de construcció de la línia d’alta velocitat a Extremadura. En l’esmentada imatge apareixia remarcada en groc fluorescent la línia corresponent al resultat de l’UTE Construccions Pérez Jiménez i Obres Públiques i Regadius, en un color molt més tènue la línia de l’oferta d’Acciona".
"Dues hores més tard, Koldo va mostrar el seu descontentament per l’empresa que havia obtingut finalment la millor puntuació" amb un "això ens ha fotut una mica", explica l’informe. Bru de Vera pregunta llavors pel "fosforescent" amb el qual l’oferta a què se li va adjudicar l’obra estava marcada i Koldo li va respondre que era "per dissimulació". D’aquesta manera, s’infereix que l’esmentada licitació hagués d’haver sigut adjudicada a Acciona, expliquen els agents, només que la llavors presidenta d’Adif no va entendre el codi utilitzat per l’exassessor.
Entre les adjudicacions atorgades a Acciona, l’informe també destaca el soterrament de les vies del tren a Sant Feliu de Llobregat (Barcelona), per un valor estimat de 71.574.228 euros.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- El Japó esgota les seves existències de te matcha i aquest serà el seu “fals” substitut
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Perfil Verónica Echegui, l’actriu que va saber desmarcar-se de la Juani per construir-se una carrera
- Des de Jordània Collboni, després del veto d’Israel: «És anecdòtic, el més greu és que no entrin camions a Gaza»
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona