Illa apel·la al Tribunal Suprem a aplicar la norma amb "diligència"
El president exhibeix contundència en una declaració institucional mentre ERC afirma que no és el final del conflicte

"Com a president, em dol que hi hagi persones que encara no s’hagin pogut beneficiar de l’amnistia. Demano a les autoritats judicials pertinents, al Tribunal Suprem, que se’ls apliqui amb diligència". Aquesta és l’exigència explícita als jutges que ahir va llançar el president de la Generalitat, Salvador Illa, en una posada en escena solemne des de la Galeria Gòtica del Palau conscient que, malgrat la decisió de l’alt tribunal, poc o gens canvia la situació dels líders del procés, com Carles Puigdemont o Oriol Junqueras, mentre el Suprem torpedini l’aplicació escudant-se en la seva interpretació del delicte de malversació. Illa, a qui els independentistes sempre li han retret tebiesa davant la justícia, va mirar d’exhibir contundència en la seva declaració: "Roma locuta, causa finita. El Tribunal Constitucional ha parlat. No té sentit obstaculitzar l’aplicació de la llei d’amnistia".
ERC va sortir a defensar l’aval del Tribunal Constitucional a la mesura de gràcia, però ha sigut contundent a l’hora de constatar que no és, ni de bon tros, el final del que consideren un "conflicte polític" entre Catalunya i Espanya. El diputat republicà, Joan Ignasi Elena, va ser l’encarregat de posar sobre la taula aquesta posició i ha reivindicat que res es resoldrà fins que els catalans puguin celebrar un referèndum d’autodeterminació: "Mai renunciarem a això, la lluita contínua," va afirmar.
Junts, per la seva banda, veu l’aval del Tribunal Constitucional a la llei d’amnistia com una "conquesta de l’independentisme" i creu que suposa una "esmena a la totalitat a la repressió de l’Estat". Així ho va apuntar el secretari general de Junts, Jordi Turull, després que es conegués el veredicte, tot i que va reconèixer que probablement no tindrà "cap efecte pràctic immediat".
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc