Illa apel·la al Tribunal Suprem a aplicar la norma amb "diligència"
El president exhibeix contundència en una declaració institucional mentre ERC afirma que no és el final del conflicte
"Com a president, em dol que hi hagi persones que encara no s’hagin pogut beneficiar de l’amnistia. Demano a les autoritats judicials pertinents, al Tribunal Suprem, que se’ls apliqui amb diligència". Aquesta és l’exigència explícita als jutges que ahir va llançar el president de la Generalitat, Salvador Illa, en una posada en escena solemne des de la Galeria Gòtica del Palau conscient que, malgrat la decisió de l’alt tribunal, poc o gens canvia la situació dels líders del procés, com Carles Puigdemont o Oriol Junqueras, mentre el Suprem torpedini l’aplicació escudant-se en la seva interpretació del delicte de malversació. Illa, a qui els independentistes sempre li han retret tebiesa davant la justícia, va mirar d’exhibir contundència en la seva declaració: "Roma locuta, causa finita. El Tribunal Constitucional ha parlat. No té sentit obstaculitzar l’aplicació de la llei d’amnistia".
ERC va sortir a defensar l’aval del Tribunal Constitucional a la mesura de gràcia, però ha sigut contundent a l’hora de constatar que no és, ni de bon tros, el final del que consideren un "conflicte polític" entre Catalunya i Espanya. El diputat republicà, Joan Ignasi Elena, va ser l’encarregat de posar sobre la taula aquesta posició i ha reivindicat que res es resoldrà fins que els catalans puguin celebrar un referèndum d’autodeterminació: "Mai renunciarem a això, la lluita contínua," va afirmar.
Junts, per la seva banda, veu l’aval del Tribunal Constitucional a la llei d’amnistia com una "conquesta de l’independentisme" i creu que suposa una "esmena a la totalitat a la repressió de l’Estat". Així ho va apuntar el secretari general de Junts, Jordi Turull, després que es conegués el veredicte, tot i que va reconèixer que probablement no tindrà "cap efecte pràctic immediat".
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
