Militància deprimida per la corrupció
Sánchez intenta aixecar l’ànim del PSOE amb una carta a les bases i demana «seguir endavant» després de l’escàndol de Santos Cerdán
El president torna a llançar-se a l’atac contra el PP i recomana «temperància» davant la falta d’una majoria alternativa al Congrés

Després de la decisió de resistir sense avançar eleccions arran de l’escàndol de Santos Cerdán, exsecretari d’Organització del PSOE, Pedro Sánchez ha desplaçat aquest dimarts el focus a les bases socialistes, que es troben deprimides davant el cas de corrupció instal·lat al cor del partit. Un dia després de l’Executiva que va servir per deixar clar que no pensa anticipar eleccions, malgrat que hi ha nombrosos líders territorials que defensen aquest dràstic pas, el president del Govern ha enviat una carta als militants del PSOE, un procediment habitual en ell, on comparteix la seva «decepció», treu pit de les mesures contra la corrupció aprovades sota el seu mandat, ataca el PP i insisteix en la necessitat de «seguir endavant».
A diferència de dilluns, quan l’argument principal per descartar l’avançament va ser que una cita amb les urnes «entregaria el país» PP i Vox, reconeixent així que ara mateix ha perdut la majoria social, aquesta vegada el cap de l’Executiu s’ha centrat en el que s’ha aconseguit fins ara i el que queda per fer.
«No perdem la perspectiva. Hi ha molts assumptes que afecten la vida de la majoria –en sanitat, vivenda, pensions, ocupació, lluita contra el canvi climàtic i defensa de la igualtat– pels quals val la pena continuar lluitant. Reptes que no es resolen amb titulars ni amb linxaments, sinó amb esforç i polítiques públiques justes, modernes i eficaces. Per a això vam obtenir la confiança majoritària del Parlament. Per tots aquests reptes seguirem endavant. Amb la mateixa il·lusió i ganes que el primer dia. Amb més encara si és possible, perquè els socialistes sempre ens hem crescut davant l’adversitat, donant el millor de nosaltres mateixos», explica als afiliats en l’escrit, en el qual també torna a desafiar el PP a presentar una moció de censura i anticipa que Alberto Núñez Feijóo no activarà aquesta dràstica iniciativa.
Sense majoria alternativa
Aquí rau la relativa tranquil·litat del president i els seus col·laboradors després del xoc inicial que li va produir la setmana passada la publicació de l’informe de l’UCO, que reflecteix que Cerdán, amb José Luis Ábalos, el seu antecessor en el partit i exministre de Transports, es va dedicar a cobrar comissions d’empreses a canvi d’adjudicacions en obres públiques.
Amb els socis sense retirar el seu suport de moment a la coalició del PSOE i Sumar (Sánchez es reunirà aquesta setmana amb tots tret de Podem, que ha declinat l’oferta), i no volent parlar en cap cas d’afegir-se a una operació perquè Feijóo arribi a la Moncloa de la mà de Vox, els socialistes s’aferren al fet que ara mateix no existeix una majoria alternativa al Congrés. També per això descarten presentar una qüestió de confiança perquè els aliats parlamentaris revalidin el suport que li van donar fa més d’any i mig en la investidura.
Notícies relacionades«La corrupció es combat amb millors mitjans i les eines adequades. I és el que farem, apel·lant una vegada més al debat serè amb els que vulguin sumar-s’hi per aportar i millorar. Si la dreta s’esborra d’aquest debat, com segurament farà, és perquè la seva prioritat és una altra: fer caure el govern al preu que sigui. Tenen a la seva disposició una eina prevista en el nostre ordenament: la moció de censura. Si pretenen fer-ne ús, que siguin coherents amb el sentit amb què la defineix la nostra Constitució i presentin un projecte alternatiu de país», escriu Sánchez.
«No ho faran. Perquè no en tenen. No els uneix el que volen construir, sinó el que pretenen destruir. L’únic que són capaços d’oferir passa pel suport d’una força d’ultradreta incompatible amb el progrés, els drets i les llibertats que tant van costar aixecar a Espanya. Lamentablement, el Partit Popular i Vox estan en una deriva d’odi i legitimació de la violència que es reflecteix, entre altres coses, en l’assetjament de molts militants socialistes i en l’atac a nombroses cases del poble. Tenen tota la meva solidaritat i suport. Potser el Partit Popular hagi renunciat a defensar les conquestes i valors fonamentals de la nostra democràcia. No ho farem mai», conclou el president.
- Sentència del TSJC Condemnen la Sagrada Família per acomiadar una treballadora l’endemà de deixar d’estar blindada per tenir un fill
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Préstecs Emancipació Illa llança una línia de crèdits sense interessos per ajudar els joves a pagar l’entrada del seu primer habitatge
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Agressió sexual El Conservatori del Liceu aparta el professor acusat de tocaments a una alumna
- Entre dimarts i dijous Catalunya activa per primera vegada aquest any el seu sistema d’avisos per calor extrema
- Després de la caiguda de Santos Cerdán Junts rebutja una qüestió de confiança a Sánchez, però li exigeix "garanties" de compliment
- Centenari de ‘Coses vistes’ El primer Pla compleix 100 anys: «Com a targeta de presentació és excepcional; gairebé tota la seva temàtica ja és aquí»
- Tribunals L’Audiència de Barcelona avala que continuï la investigació del cas Negreira