Tribunals
Una segona jutge imputa ex alts càrrecs d’Ayuso pels protocols que es van aplicar en residències de gent gran durant la covid
La titular del Jutjat mixt Leganés parteix d’una querella presentada per dos familiars de residents, també per denegació discriminatòria d’assistència sanitària
La jutge de Leganés (Madrid) María Pilar Esteban ha citat en qualitat d’investigats el pròxim 17 de juny tres ex alts càrrecs de la Comunitat de Madrid per la seva responsabilitat en l’elaboració i aplicació dels protocols d’actuació a les residències d’avis durant la pandèmia, els denominats protocols de la vergonya.
Es tracta de la segona jutge que imputa l’exdirector general de coordinació sociosanitària de la Comunitat de Madrid durant la pandèmia, Carlos Mur, i el seu successor en el càrrec Javier Martínez Peromingo,a qui s’uneix en aquesta ocasió el llavors director del SUMMA 112, Pablo Busca Ostalaza. Els dos primers van ser citats a declarar dilluns passat per una altra jutge madrilenya, la titular del Jutjat d’Instrucció número 3 de Madrid, si bé les compareixences van ser finalment suspeses a l’al·legar les defenses que els seus clients no havien pogut tenir accés previ a totes les actuacions.
El procediment que se segueix en aquest Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 6 de Leganés no parteix d’una denúncia de la Fiscalia, sinó d’una querella presentada per dos familiars de resident, segons ha informat en un comunicat Marea de residencias. Les dues causes comparteixen el motiu de la denúncia: la comissió d’un delicte de denegació discriminatòria de l’assistència sanitària, castigat a l’article 511 del Codi Penal.
- Peramato relleva la fiscal superior que es va enfrontar a García Ortiz
- "Si ens enfonsem, pot passar qualsevol cosa", reconeixen els socialistes
- Comuns acusa el Govern de "poc contundent" amb les multes al límit de lloguer
- L’esquerra busca la seva reconciliació a l’autonomia pensant en les generals
- Morocho diu que Interior va impedir elaborar informes de la caixa b del PP
