L’oposició critica la gestió informativa del Govern davant el tall de llum

El president de la Generalitat, Salvador Illa, saluda a Albert Batet, líder del grupo de Junts en el Parlament /
Les explicacions del president Salvador Illa al Parlament sobre la gestió de l’apagada elèctrica no satisfan l’oposició. Malgrat que el cap de la Generalitat va explicar ahir cronològicament totes les gestions fetes pel Govern i va argumentar que la seva prioritat va ser la "seguretat" de les persones i donar "informació veraç", tots els partits –tret del seu– li van criticar no haver comparegut amb més celeritat.
Qui va qüestionar l’actuació del Govern amb més contundència va ser Junts, que fins i tot va preguntar ahir al president si pensa "cessar" algun membre de l’Executiu. El president del grup parlamentari, Albert Batet, va reconèixer que Illa no té responsabilitats sobre el zero elèctric, però sí que li va retreure haver estat "absent" i "desaparegut" les primeres hores de la crisi energètica, cosa que va assegurar que va donar ales a "especulacions" i tota classe de "fake news". "El Govern de tothom va ser el Govern de ningú. Va fallar el seu Govern, la comunicació i el seu lideratge", va resumir Batet.
Notícies relacionadesLa duresa de les crítiques dels postconvergents va indignar el Govern i el PSC, que van arribar a acusar Junts de tenir un comportament "poc patriòtic" i fins i tot "impúdic". El retret dels socialistes va fer pujar els decibels de la rèplica de Batet, que va acusar l’Executiu d’"irresponsable" per no "valorar l’actitud de Junts" i de traslladar el debat al terreny "personal" i a la "demagògia".
També ERC i la CUP van criticar la política comunicativa de l’Executiu, però van adoptar un to més constructiu i van llançar algunes propostes. Republicans i anticapitalistes van coincidir a proposar una comissió parlamentària per intentar entendre què va passar. Esquerra vol que la comissió sigui d’estudi i la CUP que sigui d’investigació, però les dues persegueixen el mateix: trobar les causes que expliquin què va passar.
- Anna Gatell: "Els pares han perdut l’autoritat i ignoren els perills del mòbil"
- Visita a Catalunya El Rei carrega contra les «identitats excloents» i els «extremismes» des de Montserrat
- Milers de persones omplen les platges per celebrar Sant Joan
- Entrevista Javier Albares, metge: «L’ús excessiu de pantalles pot provocar símptomes que portin diagnòstics equivocats de TDAH»
- Badia del Vallès celebra amb els Reis el seu 50è aniversari
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Idees refrescants perquè els gossos suportin millor la calor
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Cop de calor als gossos: símptomes i com evitar-lo
- Casa Adéu a la mampara de dutxa: la nova tendència que triomfa i no exigeix tanta neteja
- Investigació a la dona del president El jutge Peinado demana al Suprem que imputi Bolaños per malversar en la contractació de l'assistent de Begoña Gómez
- Rescissió de contracte El sense sostre de l'aeroport de Barajas contractat per un empresari va durar tres dies a la feina: "No era el meu. Era molt dur"